Sdružení nezávislých vinařů Francie zastupuje v Česku firma Winam, která sídlí v Novém Oldřichově u Českého Švýcarska. Víno dováží, obchoduje s ním, prodává přes internet, pořádá ochutnávky a také enoturistické zájezdy do Francie.Sdružení nezávislých vinařů Francie má za členy sedm tisíc vinařství a pomáhá jim s propagací a prodejem. Provozuje společný internetový obchod, velký sklad vína v Maconu, pořádá prodejní akce Salon vín a organizuje vinařské výstavy i soutěže. Patří mezi nejvýznamnější propagátory vinařské turistiky ve Francii.

Na slovenské Spiši zanikly během nacismu a socialismu troje známé lázně v Spišskej Belej, v Hniezdnom a Ľubovnianske kúpele. Kúpele Červený Kláštor se dlouho potácely na hranici bytí a nebytí, později byly dokonce zrušeny, ale pak zázračně vstaly z popela jako bájný Fénix. Již několik let opět vítají pacienty a pomáhají jim nalézt zdraví anebo aspoň mírní jejich obtíže. Roku 1887 kdy byly kúpele Smerdžobka v Červenom Kláštoru na břehu Dunajce zařazené mezi oficiální uherské lázně. Na maďarských a německých mapách se jmenovaly Bad Kronenberg dle výrazné skalní stěny Tři koruny nad kaňonem řeky.

Chovatelé ve zlínské zoo mají velký důvod k radosti. Poprvé v historii zoo a poprvé v Evropě se podařilo rozmnožit mořské rejnoky druhu siba ománská. Úspěch je to to i v celosvětovém měřítku, za uplynulých 12 měsíců není u sib ománských evidován žádný odchov. První mládě, samička, se narodilo 22. května. V minulém týdnu přišla na svět hned tři další mláďata, tentokrát samečci. Návštěvníci všechna mláďata již uvidí v expozici Zátoka rejnoků.

Každým rokem je tu pro návštěvníky připravena řada novinek. Luhačovice jsou čtvrté největší lázně v Česku. A dodejme - patří současně mezi nejpůvabnější. Za toto ocenění vděčí především své poloze v malebném údolí s nedotčenou přírodou chráněné krajinné oblasti Bílé Karpaty. Navíc tu najdeme mimořádnou vydatnost léčivých pramenů a k tomu okouzlující krajinu. Závěr? Pobyt v Luhačovicích je vhodný a uspokojivý jak pro pacienty, kteří tu hledají nápravu svých zdravotních potíží, tak pro hosty, kteří chtějí posílit svou kondici, fixovat svůj elán a životní energii, tak i pro ty, kteří hledají vhodné prostředí ke kvalitnímu odpočinku, či pro klasické turisty, kteří budou užívat krás krajiny a atraktivity památek a dalších turistických magnetů, včetně těch v širokém okolí.

Pokud přijedete do Zlína, ve kterém se od roku 1894 započalo s výrobou obuvi pod značkou Baťa, je téměř jisté, že vaše kroky zamíří i do továrního areálu z červených cihel.  Zde se v uplynulých desetiletích vyráběla vycházková, společenská, pracovní i sportovní obuv  dostupná širokému spektru zákazníků.  Jak rostl zájem veřejnosti o baťovské boty, v areálu přibývaly nové haly, seřazené podle strohého geometrického rastru. V nich postupně nacházelo práci a uplatnění tisíce lidí. Rostla továrna, rostlo městečko Zlín, ve kterém Baťa postupně staví kolem továrního areálu pro své zaměstnance a jejich rodiny byty, školy, obchody, sportoviště, nemocnice …

Už pár let se k oblíbeným letním místům na pobřeží Jadranu ve Střední Itálii řadí nádherné písečné a oblázkové pláže Palmové riviéry, která z kraje Marche pokračuje na jih pod názvem Alba Adriatica až k přímořskému středisku Pescara. Sem vede na mezinárodní letiště přímá letecká linka z Prahy. A také ze severu dálnice A 14 nebo ze západu A 24 z Říma. Dostupnost kraje Abruzzy (italsky Abruzzo – čti „abruco“) umožňuje také železniční spojení Bologna - Pescara - Bari. Novým tahákem je přímořská cyklotrasa, která v tomto kraji měří téměř 140 kilometrů.

 

Kutná Hora nejsou jen dvě katedrály (sv. Barbory a Nanebevzetí) a Kostnice. Členové Czech Travel Press se vydali za zážitky, které běžní turisté často ke své škodě přejdou bez povšimnutí.

Se sportovním kolem na silnici se od boomu horských kol před 30 lety odvážil jen málokterý český cyklista. Jenže časy se mění a silniční cyklistika se vrací v podobě závodů, kondičního ježdění i cykloturistiky do Čech i na Moravu. Za tento slavný návrat dílem mohou čeští a slovenští cyklisté, kteří soutěží na nejlepších závodech světa, zlepšené povrchy asfaltových silnic, nové cyklostezky a ve velké míře také ohleduplnější řidiči aut, autobusů a náklaďáků. Důležitý je také skok v technologiích využívaných na konstrukci jízdních kol.