Z on-line studia
Centrála cestovního ruchu Jižní Morava nezahálí a snaží se i v době covidové udržet kontakt s důležitými partnery v tomto oboru. Ve středu 17. února v rámci prvního setkání představila on-line svoji netradiční nabídku turistických aktivit na poli konferenční a incentivní turistiky. Tento nápad se setkal s velkým zájmem a sklidil pozitivní reakce jak samotných účastníků, tak i odborné veřejnosti.
Více než stovka cestovních kanceláří, eventových či svatebních agentur a velkých firem sledovala prezentace téměř tří desítek atraktivních míst a netradičních aktivit z jihu Moravy. Velký zájem vzbudila třeba online degustace v podání Tří Vinařů ze Slovácka, vodojemy na Žlutém kopci v Brně, Golf & Ski Resort v Boskovicích nebo brněnský curling. Akci pořádala Centrála cestovního ruchu Jižní Morava (CCRJM), konkrétně její oddělení Moravia Convention Bureau, ve spolupráci s Czech Convention Bureau jako první aktivitu tohoto formátu a velikosti v České republice vůbec.
„Rozhodli jsme se jít touto zatím neprošlapanou cestou tzv. hybridního eventu, při kterém se střídají živé vstupy vzdáleně připojených hostů s předtočenými videi. V první části jsme prezentovali několik bloků nabídek. Následovala část přímých schůzek mezi jednotlivými účastníky. Nikdy by mě nenapadlo, že uspořádat takovou online akci bude mnohonásobně náročnější než zorganizovat klasickou konferenci. Nicméně naší velkou odměnou je velmi pozitivní zpětná vazba a již zcela konkrétní výstupy a nově navázané spolupráce," řekla ředitelka CCRJM Pavla Pelánová.
Vinařství Lahofer
Součástí nabídky byly i prostory a aktivity pro konference a firemní akce (například Veletrhy Brno, Národní divadlo Brno, vinařství Lahofer, Orea Congress hotel nebo zámek Slavkov). Část programu byla věnována inovativním řešením v rámci podpory cestovního ruchu jako například projekty #brnoregion a #znojmozadax, Lidi z Baru nebo Brno Fair City. Celou akci sledovalo více než 200 hostů (kromě samotných aktérů cestovního ruchu to byli také zástupci univerzit, studenti posledních ročníků v oboru cestovního ruchu, zástupci zahraničních zastoupení agentury CzechTourism a médií). Pro inspiraci se připojili i někteří kolegové z centrál cestovního ruchu z jiných krajů ČR.
Mezinárodní veletrh Go bývala první akce, která každoročně otevírala veletržní sezónu na brněnském Výstavišti. Letos bohužel nikoliv.