Návštěvnost jižní Moravy byla ve druhém čtvrtletí stabilní. Kraj navštívilo 589 tisíc návštěvníků a přenocovalo jich zde v hromadných ubytovacích zařízeních přes 1 milion.
Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku je to podle dat Českého statistického úřadu v podstatě stejné číslo. Opět se nicméně ukazuje, že jižní Morava láká návštěvníky hned po Praze nejvíc ze všech krajů. Nezměnilo se to ani s květnovým Mistrovství světa v hokeji, které směřovalo návštěvníky zejména do Prahy a Ostravy. Těmto regionům z pochopitelných důvodů meziročně návštěvnost v druhém čtvrtletí vzrostla, a to zejména ze strany zahraničních návštěvníků.
Na jižní Moravě ve druhém čtvrtletí také přenocovalo více zahraničních návštěvníků oproti minulému roku, a to 203 tisíc. Naopak počtů přenocování ze strany rezidentů jsme evidovali méně než ve stejném období v minulého roku, tedy 386 tisíc.
"Přesně na začátku druhého čtvrtletí jsme spustili systém MojaKarta, která láká na výhody spojené s ubytováním na jižní Moravě alespoň na dvě noci. Zatím cílíme právě na domácí návštěvníky, abychom prodloužili jejich pobyt v kraji a rozvrstvili jejich zájem mezi různými oblastmi. Věříme, že se nám dlouhodobě podaří motivovat návštěvníka ve větší míře k návštěvám i mimo hlavní sezónu,“ informovala Martina Grůzová, ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava. Data návštěvnosti v detailu pro destinaci Jižní Morava a její jednotlivé oblasti najdete v reportu na tomto odkazu
TZ/Kaa