Rada hl. m. Prahy rozhodla o vítězi veřejné zakázky na podporu kongresové turistiky v hlavním městě. Vítězem se stala společnost Prague Convention Bureau s nabídkovou cenou 24 788 000 korun bez DPH. V následujících třech letech zajistí pro metropoli služby souvisejících s podporou a rozvojem kongresového a eventového turismu, dále kampaně kandidatur destinace a činnosti k získání kongresů, konferencí a globálních kulturních eventů.
Kongresový a eventový turismus je významným ekonomicko-společenským odvětvím příjezdového turismu do hlavního města. Velkou předností kongresového turismu je významný ekonomický přínos a zvýšení prestiže destinace.
„Jsem velmi rád, že jsme schválili dodavatele pro realizaci programu „Podpora kongresového turismu v hlavním městě Praze“. Právě tento typ turismu spolu s eventovým je pro Prahu nesmírně důležitý, neboť přináší našemu městu významné ekonomické výhody, zvyšuje naši prestiž a pomáhá nám vyrovnávat sezonní výkyvy. Díky nim také lákáme bohatší návštěvníky, kteří utrácejí více peněz za místní služby a aktivity, což významně podporuje pražskou ekonomiku. Schválenou částku, tedy takřka 25 milionů korun, na podporu programu postupně uvolníme v následujících třech letech,“ říká náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast kultury Jiří Pospíšil.
Společnost Prague Convention Bureau za částku necelých 25 milionů korun bez DPH zajistí pro hlavní město služby související s podporou a rozvojem kongresového a eventového turismu, kampaně kandidatur destinace a bude se snažit o získání kongresů, konferencí, incentivních pobytů a globálních kulturních eventů minimálně evropského významu. Město finance uvolní od července 2024 až do poloviny roku 2027.
Kongresový turismus přitom klade větší důraz na kvalitu služeb, kvalitu infrastruktury a přivádí do města kvalitní, movitější klientelu. Z provedených výzkumů vyplývá, že útrata kongresového turisty je až třikrát vyšší než u obvyklého turisty. Vedle kongresového turismu má vysoký potenciál také eventový turismus, který se zaměřuje na globální kulturní události a zároveň je dobrým příkladem pozitivního propojení zájmů turistů a rezidentů vzhledem k tomu, že účastníky mnohých eventů jsou i domácí obyvatelé.
Vít Hofman