Zleva Z. Vojtová a L. Traub
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy obdržela cenu za druhé místo v kategorii „Udržitelný projekt“ v rámci Velké ceny cestovního ruchu. Vítěze prestižní soutěže slavnostně vyhlásili během zahajovacího dne mezinárodních veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World a Region World, které od pátku 17. 3. do neděle 19. 3. probíhaly v areálu PVA EXPO v pražských Letňanech.
Cenu za druhé místo obdržela Centrála cestovního ruchu Východní Moravy za projekt „Udržitelný cestovní ruch Východní Morava a Trenčín region“ realizovaný v roce 2022. Jeho hlavním cílem bylo vytvořit soubor opatření, návrhů řešení a nastavení nezbytných pravidel pro udržitelnost cestovního ruchu na území Východní Moravy a Trenčínského kraje. Vše v souladu s ekonomickou situací vzhledem k životnímu prostředí, se společenským zapojením rezidentů, municipalit, pracovníků v cestovním ruchu a samozřejmě i návštěvníků. Vedle zajímavého sociologického šetření přinesl projekt i „Manuál pro zaměstnance místní a regionální samosprávy“, který jim pracovníci centrály prezentovali na seminářích, workshopech a konferenci. Zájemcům je k dispozici v Centrále cestovního ruchu Východní Moravy.
Podle vyhlášení poroty „Velké ceny cestovního ruchu“ se jedná o unikátní projekt s jasnou vizí. „Udržitelný cestovní ruch je téma, které v současné době velmi rezonuje. Naše Centrála cestovního ruchu Východní Moravy se mu již delší čas aktivně věnuje. Ocenění projektu v rámci Velké ceny cestovního ruchu je velmi prestižní a je pro mě důkazem, že kráčíme správným směrem,“ hodnotí úspěch CCRVM náměstek hejtmana Zlínského kraje Lubomír Traub, který má cestovní ruch ve své gesci.
„Z ocenění máme radost. Motivuje nás to k další práci, především k uvedení zásad a námětů zpracovaných v manuálu udržitelných regionů do praxe,“ doplňuje ředitelka Centrály cestovního ruchu Zuzana Vojtová. „Zdá se, že veletrhy nemají odzvoněno. Například veletrh Holiday World měl vynikající návštěvnost. Je patrné, že lidé jsou lační po cestování, chtějí se setkávat, preferují osobní doporučení. Často přicházejí s velmi konkrétními dotazy. Věřme, že se jejich zájem podpořený naší prezentací promítne do počtu návštěvníků našeho regionu v nadcházející sezóně.“ Velká cena cestovního ruchu upozorňuje na nové počiny a má napomoci pracovníkům státní správy i soukromým subjektům při vytváření nových produktů, jejich marketingu a nových pracovních míst.