S velmi příznivým ohlasem rekordních osmdesáti tisíc návštěvníků dvoudenního Pikniku nad Odrou, který se uplynulý víkend konal v polském Štětíně, se setkala velká prezentace Jihočeského kraje. Ten se tradičních jarních městských slavností letos účastnil jako partnerský region a představil jižní Čechy v centru hlavního města polského Západopomořanského vojvodství.
Nábřežní promenádu Waly Chrobrego zaplnily stánky městských slavností 7. a 8. května. Celou jednu část věnovali pořadatelé prezentacím domácích i zahraničních regionů, kterým letos vévodily jižní Čechy. Návštěvníci slavností tak mohli přeneseně i doslova ochutnat, co náš region nabízí. „Připravili jsme opravdu důkladné představení našeho regionu v celkem pěti stáncích a na velkoplošné obrazovce. K tomu jsme servírovali bramboračku, zelňáky a Budvar,“ přibližuje akci ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Petr Soukup.
JCCR se cíleně zaměřila na představení toho, co v této části Polska příliš neznají, tedy historických památek, lesů, pěších stezek a cyklostezek. Své stánky tu měly i Alšova jihočeská galerie a Jihočeské muzeum. Atmosféru doladila Venkovská dudácká kapela Bedrník. Paralelně běžela online a rádiová kampaň a na velmi konkrétní bázi se neslo setkání českých touroperátorů s polskými cestovními kancelářemi. Prezentace jižních Čech měla velký úspěch i díky výborné spolupráci s polským zahraničním zastoupením národní agentury CzechTourism. Souběžně s představením nabídky cestovního ruchu tu také připravili jednání v rovině politické reprezentace. „Poláci a Češi jsou si v mnohém velmi podobní. Proto jsme osobně pozvali vedení Západopomořanského vojvodství na konec léta na naši největší agrovýstavu Země živitelka,“ upřesňuje náměstek jihočeského hejtmana Pavel Hroch.
„V době po covidu je nutné nacházet nové obchodní příležitosti. Polsko se nám jeví v tomto ohledu velmi potenciální. Návštěvnost webu jižní Čechy, kde jsme připravili polskou jazykovou variantu, v těchto dnech vylétla naprosto strmě, a to až třicetkrát více než v dnech předchozích. Proto v této formě propagace hodláme pokračovat a doufáme, že se naše první takto velká prezentace kraje v Polsku odrazí i v reálných příjezdech,“ dodal Petr Soukup.