Antonín Karoch
Hejtmanka J. Pokorná Jermanová s logem kampaně "Střední Čechy královské"
Přestože u nás karanténa kvůli nemoci Covid-19 ještě zcela neskončila, Středočeská centrála cestovního ruchu už chystá program, jak navrátit doslova z nuly zastavenou turistiku v českém, turisticky snad nejnavštěvovanějším, regionu alespoň částečně na její loňskou úroveň.
„V současné době je velmi důležité podpořit podnikatele a drobné živnostníky, kteří podnikají v cestovním ruchu. Jsem ráda, že se v tomto ohledu může Středočeská centrála cestovního ruchu zapojit a podpořit nemocí zastavený turistický ruch,“ uvedla na tiskové konferenci ředitelka SCCR, Zuzana Vojtová. Pro začátek připravují v této organizaci počin, který by mohl zaujmout širokou veřejnost. Přestože Středočeský kraj patří mezi nejpopulárnější regiony v roce 2019, nemělo by se ani v něm zapomínat na systematickou podporu turismu. Naopak je nutné v současné nelehké a pro cestovní ruch náročné době učinit kroky, které ho podpoří. Pracovníci Středočeské centrály cestovního ruchu totiž hodlají reagovat mimo jiné rozsáhlou několikaměsíční marketingovou kampaní, jejímiž tvářemi se stanou osobnosti české kulturní, sportovní a podnikatelské scény. Tito ambasadoři, kteří pocházejí ze středních Čech nebo zde žijí, v rámci fotografických a textových výstupů představí široké veřejnosti svoje zdejší oblíbená místa. V kampani tak veřejně známé tváře turistům sdělují, kam nejraději jezdí na výlety, jaké jsou jejich cestovatelské preference, popřípadě jaké mají plány na letošní léto.
S kampaní pod názvem „Střední Čechy královské“ se setkáme prostřednictvím vizuálních propagačních prostředků a médií. Fotografie významných a populárních míst regionu najdeme na billboardech a CLV (červen a září), v On line kampani (červen až prosinec 2020s maximální podporou v období června a září), ve vlastních komunikačních kanálech (web) a na sociálních sítích (facebook a Instagram pro turisty a facebook a Lindeken pro obchodní partnery). Nebude chybět ani vlastní tour propagace, kdy zástupci SCCR navštíví zároveň s ambasadory a dalšími populárními celebritami s programem na podporu gastronomických, turistických, cykloturistických a historických skvostů středních Čech nejen krajská města České republiky, ale především i města Středočeského kraje. Proto také vybrali na podporu středočeské turistiky opravdu významné osobnosti kultury, sportu i turistiky. Patří mezi ně Viliam Sivek, Felix Slováček, Andrea Kalivodová, Václav Noid Bárta, Ondřej Synek, Denisa Helceletová a Michal Dvořák.
Podle Výběrového šetření cestovního ruchu (zdroj ČSÚ) byl Středočeský kraj v rámci celé republiky v minulém roce nejnavštěvovanější. Z šetření, které probíhalo ve vybraných domácnostech, se ukázalo, že počet absolvovaných návštěv tuzemských turistů po regionu dosáhl okolo 4 500 000. „Potvrdilo se, že jsou střední Čechy velmi oblíbenou turistickou destinací. Jsem za to moc ráda, ale určitě se těmito výsledky nenecháme uchlácholit a budeme cestovní ruch v našem kraji podporovat všemi možnými prostředky. Nyní, kdy nelze očekávat takovou návštěvu turistů ze zahraničí, je jeho podpora ještě důležitější než kdykoliv dříve,“ nechala se slyšet na tiskové konferenci i přítomná hejtmanka Středočeského kraje, Jaroslava Pokorná Jermanová.
Podle agentury CzechTourism průzkum návštěvnosti turistických cílů České republiky a výsledky získané z dat za rok 2019 vyplynulo, že nejnavštěvovanějším místem ve Středočeském kraji je AquaPalace Praha, kde se počet registrovaných návštěvníků v minulém roce vyšplhal na 1 013 900. Druhým nejhojněji navštěvovaným cílem je sedlecká kostnice s počtem 482 600 turistů. Následuje chrám svaté Barbory v Kutné Hoře (347 500), Škoda Muzeum (274 200), hrad Karlštejn (212 400), zámek Loučeň (180 300), katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci (172 600), zámek Konopiště (148 000), Velkopopovický pivovar (132 400) a Hrádek, spadající pod České muzeum stříbra (124 600). „Kampaň se známými a oblíbenými tvářemi nejen z české kulturní scény považuji za počin, který by mohl zaujmout širokou veřejnost. Vzhledem k faktu, že v letošním roce nemůžeme počítat s masivní účastí zahraničních turistů, musíme o to více myslet na ty naše. Snažíme se přitáhnout pozornost k celému regionu a upozornit na jeho nesčetné krásy a pestré bohatství!“ Tak hovoří o nové rozsáhlé marketingové kampani SCCR její ředitelka, Z. Vojtová.