• info@czechtravelpress.cz
Czech Travel Press
  • Úvodní stránka
  • O nás
    • Úvod
    • Aktuálně
    • Historie CTP
    • Osobnosti
  • Co nabízíme
  • Stát se členem
  • Kontakty
  • Naši členové
  • Pozvánky
  • Kronika
  • Soutěže
  • Cestujeme
  • Recenze

Naši partneři

czechtourism
Klub českých turistů
Znovín
Panevropská univerzita
Alpy
Alpenverein
Jílové

Gastronomie a cestovní ruch

Časy se mění, Česká chuťovka už po třinácté zůstává

Již druhým rokem po sobě prožíváme poměrně turbulentní časy, kdy nevíme, co nám budoucnost přichystá. Hrozíme se dalších mutací coronaviru, téměř jisté inflace a nejasné budoucnosti. Naopak je nám milé to, co nám staré dobré tradice připomíná. Určitě do toho patří i soutěž „Česká chuťovka“, značka, která si na nic nehraje, jak stojí v jejím sloganu. Provázela náš potravinářský průmysl a gastronomii v uplynulých dvanácti letech a prokázala tak svou potřebnost i životaschopnost. O to je potěšitelnější zpráva, že „Česká chuťovka 2021“ bude!  

„Česká chuťovka“ je soutěž, která vznikla na základě spontánní iniciativy renomovaných potravinářských odborníků a výrobců, kteří si zakládají na kvalitě a chuti svých potravin. Soutěž, přestože se jedná, na rozdíl od mediálně propagovaných a státem podporovaných soutěží, o soukromou iniciativu, si po dobu své historie neustále získává větší a větší podporu. Značku ČESKÁ CHUŤOVKA  získalo dosud celkem 217 českých firem pro 1196 svých produktů a další cenu, DĚTSKÁ CHUŤOVKA již 98 českých výrobců pro celkem 207 potravin. Význam obou značek pro české spotřebitele nyní ještě vzrůstá právě v souvislosti s měnící se situací ve světě, která nekompromisně obnažila limity bezbřehé globalizace. Nelze se ale spoléhat na to, že možné posilování poptávkového trendu po českých potravinách se projeví automaticky. Bohužel existuje i  opačný směr, kdy se negativně projeví následky vládních „coronavirových“ restrikcí zejména v gastronomii a hotelnictví. Ale kritérium toho, jak potravina chutná, jistě u nás všech zůstává jedinou jistou konstantou. A určitě bude významně spolurozhodovat o konečných preferencích kupujících.

Hodnotitelská komise byla a je základem úspěchu soutěže

Vysokou prestiž značce ČESKÁ CHUŤOVKA zajišťuje od počátku to, že ji uděluje zcela nezávislá hodnotitelská komise renomovaných potravinářských odborníků, kteří vznik soutěže před 13 lety iniciovali a stále dbají na její objektivitu a regulérnost. Nad 13. ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2021“ převzala i letos odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, společně s VOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ, kde budou na podzim opět probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr. Pavel Matějka. Značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA bude již pojedenácté udělovat dětská porota, složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku střední potravinářské školy „PODSKALSKÁ“ a žáků ZŠ Londýnská v Praze 2. Jen výrobky označené touto značkou se mohou chlubit tím, že si je vybraly v senzorickém testování přímo děti a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často jiné než u dospělých.  V neposlední řadě se organizátoři snaží propagací této značky podpořit zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu.

Třináctý ročník soutěže proběhne opět pod záštitou Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova a rovněž pod záštitou ministra zemědělství Miroslava Tomana. Ocenění převezmou výrobci vítězných potravinářských výrobků ve třetí dekádě října v souladu s tím, co dovolí aktuální epidemiologická situace. Datum ještě organizátoři upřesní. Navíc i letos počítají s tím, že tři něčím výjimečné výrobky získají „Cenu novinářů – Česká chuťovka 2021“.  Také v pořadí již jedenáctou výraznou osobnost českého potravinářství slavnostně poctí titulem „Rytíř české chuti“.

Uzávěrka přihlášek výrobců do letošní soutěže je 16. září. Přihlášku i pravidla soutěže, stejně jako seznam historicky všech oceněných výrobců a potravin, naleznete na www.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku také můžete sledovat na facebooku, kde organizátoři uveřejňují aktuální informace a novinky. Tradičními partnery soutěže jsou Albert (generální partner) a Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění. Dalšími váženými partnery České chuťovky jsou renomovaná společnost Český porcelán Dubí, Česká marketingová společnost, osvědčený marketingový pomocník MarkAs a prestižní květinová dílna luka:sh. Staronovým partnerem České chuťovky bude k naší radosti po letech opět Národní zemědělské muzeum. Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně i Dětská tisková agentura.

© 2025 Czechtravelpress. All Rights Reserved. Designed By MaraXa
  • Úvodní stránka
  • O nás
    • Úvod
    • Aktuálně
    • Historie CTP
    • Osobnosti
  • Co nabízíme
  • Stát se členem
  • Kontakty