Lucie Kovandová, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
S pandemií koronaviru lidé bojují různě. Dokonce i jídlem, jak ukázaly statistiky hypermarketů Globus v meziročním srovnání prodeje. Loni byl totiž v měsících vrcholící pandemie COVID-19 rekordní zájem o tzv. alternativní potraviny, zeleninu a ovoce.
Alternativní potraviny, potraviny s vitaminy, vlákninou a minerály houfně končily v košících zákazníků právě, když stoupaly křivky pandemie COVID 19. Těchto potravin má Globus ve speciální sekci Zdravý svět přes 1200. Ty si nacházejí zákazníky mezi lidmi s potravinovou intolerancí, ale i s těmi, kteří vyznávají zdravý životní styl. V posledním roce přibyli i ti, kteří se domnívají, že tak posilí svou imunitu. „Loni v únoru si nakoupili zákazníci ve Zdravém světě o 16 procent a v březnu o 12 procent víc potravin než ve stejných měsících předloni. Velký skok zájmu o jmenované zboží nastal opět od října. Jde o neobvykle vysoké meziroční nárůsty,“ potvrdila Lutfia Volfová, vedoucí externí komunikace Globusu. Celkem loni v Globusu Zdravý svět pak nakoupili zákazníci o 8,8 procenta potravin více než v roce 2019.
Bez citrónů to nepůjde
Snaha o zdravější jídelníček neskončila u Čechů nákupem alternativních potravin. Vlny pandemie kopíruje i zájem o ovoce a zeleninu. Částečně na to měly vliv i home office a to, že děti byly doma. Ale trend také naznačuje, že v období pandemie Češi vyslyšeli veřejný apel na dodržování zdravého životního stylu a konzumaci vitamínů. „V únoru a listopadu stoupl prodej ovoce a zeleniny o dvanáct procent. Mimochodem většinou citronů, mandarinek, pomerančů a jablek, tedy plodů, které jsou všeobecně známé jako zdroje vitamínů,“ řekla L. Volfová.
Zajímavá prodejní strategie
Běžně obchodníci každý rok v lednu nabídnou ve svých letácích tipy na potraviny, které by měly pomoci k redukci váhy po vánočních svátcích. Letošní leden se ale Globus změnil strategii a rozhodl se orientovat na nabídku zboží, určeného na posílení imunity. „Jsme přesvědčení, že tento sortiment zákazníci uvítají. Dnes víc, než kdy jindy, lidé na své zdraví dbají,“ řekla L. Volfová a doplnila, že jen za minulý rok se v sekci Zdravý svět Globus rozšířil sortiment o 300 položek. Hypermarket navíc stále hledá nové dodavatele a produktové novinky.