Pro usnadnění komunikace mezi vystavovateli a návštěvníky je kapacita veletrhu limitována – cílem je, aby se vystavovatel mohl plně soustředit na prezentaci své produkce. Exkluzivitu akce zajišťuje na druhé straně rovněž limitované množství vystavovatelů. IWSP poskytuje zájemcům individuální asistenci při budování nových obchodních vztahů v České republice a na Slovensku. Cílem je rozšiřovat potenciál veletrhu IWSP i individuální služby pro jednotlivé vystavovatele. Trvalou vizí IWSP i do budoucna je stát se spolehlivou základnou pro vytváření kvalitních obchodních partnerství v oblasti obchodu s vínem.
Veletrh IWSP se neomezuje jen na prezentaci a degustace vín, v menší míře i destilátů. Jeho program každoročně obohacuje i tzv. „masterclass“, tedy řízené degustace vinné produkce z atraktivních vinařských regionů. Na 21. ročníku byla takto prezentována vína z Golanských výšin (Izrael) a z Maďarska. Novinkou doprovodného programu byl „Master Somm´s Workshop“, který vedl Master sommelier Alexander Koblinger z Rakouska. Byl určen především sommeliérům z českých restaurací. Během akce bylo prezentováno 16 vín, tvořících široké spektrum, jehož prostřednictvím Alex Koblinger předvedl rozmanitou práci a způsoby prezentace – od vín, vhodných jako aperitiv, přes bílá, červená, až po vína fortifikovaná a dezertní. Nevynechal také ukázky správného otevírání lahví, profesionálního vedení degustace, či párování vína se čtyřmi hlavními chutěmi. Účastníkům se tak otevřela možnost zdokonalit se a zvýšit svoji profesionalitu.
Každý veletrh IWSP provází magazín EnoMARKETING. Vychází čtyřikrát ročně a podrobně informuje o všech zajímavostech a aktualitách, vystavovatelích, vybraných vinařských tématech, přináší rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže. Prostřednictvím cílené medializace nabízí EnoMARKETING příležitost oslovit zájmovou skupinu všech významných odborníků na českém trhu. Vinaři, vinařské asociace, sdružení, vinotéky, vinné bary a obchodníci zde mohou informovat o svých produktech a novinkách ze svého businessu. Magazín vychází v tištěné i online verzi a je zdarma distribuován všem významným subjektům v oblasti obchodu s vínem v České republice. Online verze časopisu je k dispozici na webových stránkách www.iwsp.cz.
IWSP je stěžejní událostí v českém vinařském kalendáři. Pro konání veletrhu je hlavní město Praha - centrum kulturního a společenského života České republiky ideálním místem. Výroba vína má v České republice prastarou historii a její mnohé úspěchy na světových soutěžích ukazují, že čeští a moravští vinaři vyrábějí vysoce kvalitní vína. Soběstačnost České republiky ve výrobě vína dosahuje v průměru kolem 30 %. Proto významnou roli hraje import. U českých spotřebitelů obecně v posledních desetiletích narůstá nejen sama konzumace vína, ale i celkový zájem o vinařství ve všech jeho souvislostech. Není pochyb, že spolu s tímto trendem poroste souběžně i význam a přínos IWSP.
Miroslav Navara