Toto vyhledávané setkání vinařských odborníků, kde nechybí silný obchodní podtón, se tradičně uskutečňuje v elegantním prostředí největšího pražského hotelu Hilton dvakrát ročně - na jaře a na podzim. Jde o nejvýznamnější B2B vinařský event v České republice. Akce cílí na všechny domácí a zahraniční majitele vinařství a distributory vína, kteří hledají obchodní partnery v Čechách, na Slovensku, popř. i na okolních trzích. Plní roli významné příležitosti pro získávání a výměnu obchodních kontaktů a informací. Široká prezentace vín je určena exkluzivně pro odborníky z oblasti nákupu a prodeje vína a nápojů, majitele a provozní barů, restaurací, hotelů, kaváren, vinoték, obchodníky z oblasti maloobchodu a velkoobchodu, distributory a importéry. Pozvaní jsou i vybraní odborní novináři a publicisté. Pro usnadnění komunikace mezi vystavovateli a návštěvníky je kapacita veletrhu limitována – cílem je, aby se vystavovatel mohl plně soustředit na prezentaci své produkce. Exkluzivitu akce zajišťuje na druhé straně rovněž limitované množství vystavovatelů, jejichž počet je stanoven na maximálně cca osmdesát. IWSP poskytuje zájemcům individuální asistenci při budování nových obchodních vztahů v České republice a na Slovensku. Cílem je rozšiřovat potenciál výstavy IWSP i individuální služby pro jednotlivé vystavovatele. Vize IWSP do budoucna je stát se trvalou základnou pro vytváření kvalitních obchodních partnerství v oblasti obchodu s vínem.
Každý veletrh IWSP provází vydání magazínu EnoMARKETING. Ten podrobně informuje o všech zajímavostech, novinkách a aktualitách, vystavovatelích, vybraných vinařských tématech, přináší rozhovory se zajímavými osobnostmi z branže. Prostřednictvím cílené medializace nabízí EnoMARKETING příležitost oslovit zájmovou skupinu všech významných odborníků na českém trhu. Vinaři, vinařské asociace, sdružení, vinotéky, vinné bary a obchodníci zde mohou informovat o svých produktech a novinkách ze svého businessu. Magazín vychází v tištěné i online verzi a je zdarma distribuován všem významným subjektům v oblasti obchodu s vínem v České republice. Online verze časopisu je k dispozici na webových stránkách www.iwsp.cz.
IWSP je klíčovou událostí v Českém vinařském kalendáři. Pro konání veletrhu je hlavní město Praha - centrum kulturního a společenského života České republiky ideálním místem. Výroba vína má v České republice dlouhou historii a její mnohé úspěchy na světových soutěžích ukazují, že čeští a moravští vinaři vyrábějí vysoce kvalitní vína. Soběstačnost České republiky ve výrobě vína dosahuje v průměru kolem 30 %. Proto významnou roli hraje import. U českých spotřebitelů obecně v posledních desetiletích narůstá nejen sama konzumace vína, ale i celkový zájem o vinařství ve všech jeho souvislostech. Není pochyb, že spolu s tímto trendem poroste souběžně i význam a užitek veletrhu IWSP.
Degustace na IWSP
Ozdobou letošního podzimního IWSP byli již tradičně velmi zajímaví hosté. Během veletržního dne např. sommeliérka a současně předsedkyně IWSP Romana Echensperger představila výběr vín z Libanonu, italský sommeliér, bloger, restauratér, publicista a držitel titulu nejlepší evropský sommeliér roku 2009 Luca Gardini prezentoval vína dle svého výběru, samostatnou prezentaci tentokrát měla i vinařská produkce z Maďarska. Sečteno a podtrženo – 19. ročník IWSP v pražském hotelu Hilton se – jak jsme již zvyklí – podařil.
Miroslav Navara