
Region World zaujal vyznavače především tuzemské turistiky, kterým se v Letňanech prezentovaly téměř všechny kraje České republiky. Partnerským regionem se pro letošní rok stal kraj Moravskoslezský, který předvedl velké množství zajímavostí i přírodních půvabů. Veletrh HOLIDAY WORLD & REGION WORLD tradičně věnuje první den konání odborné veřejnosti z odvětví cestovního ruchu. Letos v rámci doprovodného programu uvedl 12. ročník konference a vzdělávací platformy Fórum cestovního ruchu, pořádané agenturou CzechTourism. Ta se zabývá aktuálními i budoucími výzvami turismu, které zásadně ovlivňují zahraniční i tuzemské návštěvníky České republiky. Letos se mimo jiné věnovala vlivu malých a středních firem, ale i velkých korporací na životní a sociální prostředí. V rámci panelových debat došlo i na téma aktivního a lázeňského turismu. Páteční program pro odborníky obohatil také MBM Tourism Prague s možností osobních obchodních jednání profesionálů, pořádaný Enterprise Europe Network a Centrem pro regionální rozvoj ČR ve spolupráci s ABF, a.s. Proběhl také první B2B workshop mezi polskými regiony a českými touroperátory pod patronací pražské kanceláře Polské turistické organizace. Představilo se na něm 13 polských turistických organizací a další čtyři desítky jejich členů. Jen škoda, že organizace poněkud zaskřípala – vzdor předešlé řádné akreditaci nebyli někteří zájemci vůbec vpuštění na akci. To nesvědčí o dobře fungující přípravě. Premiérově proběhl Německý národní workshop, připravený pražským zastoupením Německé centrály cestovního ruchu (DZT), který se naopak velmi vydařil a tradičně úspěšně proběhl v rámci veletrhu workshop Montenegro.
Jan Pohaněl (Německá centrála cestovního ruchu Praha) zahajuje německý národní workshop
Během prvního dne veletrhu byl honorován kraj Vysočina, vítěz ankety Kraj mého srdce, pořádané redakcí portálu Kam po Česku ve spolupráci s ABF, a.s., konané pod záštitou Asociace krajů ČR. Návštěvníci z řad široké veřejnosti vyhrávali v rámci HOLIDAY WORLD & REGION WORLD luxusní ceny hned v několika soutěžích - například zájezd pro dva do luxusního hotelu Nirvana s Ultra All Inclusive od společnosti Coral Travel CZ, čtyřdenní pobyt v oblasti Národního parku Vysoké Taury od ALPIN media a NP Vysoké Taury, tři dny v Salcburku se vstupem do téměř tří desítek turistických objektů, nebo desetidenní plavbu pro celou rodinu na největší lodi MSC WORLD EUROPA od společnosti RIVIERA TOUR.
HOLIDAY WORLD & REGION WORLD se konal v souběhu s 15. ročníkem výstavy obytných automobilů a karavanů FOR CARAVAN a se 7. ročníkem výstavy plavidel FOR BOAT.
Miroslav Navara/TZ