Dostaneme se tramvají k „Hlaváku“?

Z tiskové konference

Hlavní město České republiky Praha má zvláště pro zahraničního zákazníka několik úskalí. Jedno z těch menších je, jak se dostat po výstupu v z vlaku z Hlavním nádraží tramvají dále do města. Představitelé magistrátu i železnice si jsou této jisté disproporce vědomi. Oficiálně proto představili v Informačním centru Správy železnic plán zahájení „Soutěžního dialogu „Nový Hlavák“.

Jak se dostat z Hlavního nádraží tzv. do města? Lze to především metrem. Pokud ovšem nemáme v úmyslu odjet právě touto cestou, nezbude tuzemskému či zahraničnímu návštěvníkovi našeho hlavního města nic jiného, než vzít zavazadla do rukou a dopravit je Vrchlického sady, které domácí běžně nazývají díky přítomnosti bezdomovců a dalších zajímavých lidí „Šervůd“, zhruba 200 metrů k nejbližší zastávce tramvají. To však by se mělo postupně změnit. Město Praha získalo od památkářů povolení pokácet v parku několik stromů a umístit tramvajovou linku hned vedle nádraží. Tak o tom alespoň hovořili na tiskové konferenci za hlavní město přítomní primátor Zdeněk Hřib, dále Petr Hlaváček a Adam Scheinherr, za Správu železnic Jiří Svoboda a za Dopravní podnik hl. m. Prahy Jan Šurovský. Akce se také zúčastnili architekt Jakub Cigler a Ondřej Boháč z Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.

Podle architekta J. Ciglera by tramvajová linka vedla z Vinohradské ulice podél Magistrály současným rozšířeným chodníkem před hlavní vchod do nádražní budovy a pokračovala směrem na Senovážné náměstí. Tak by propojila Hlavní nádraží s Masarykovým. Jistě by to bylo účelné a z turistického hlediska vítané. Pokud se ovšem do doby realizace nenajde přičinlivý státní úředník, který tuto nadějnou ideu škrtem propisovačky nepošle například do stanice „Háje“.

Antonín Karoch