Vojen Smíšek, foto: Zuzana Reifová a archiv JCCR
Cestovní ruch čeká kvůli současné krizi obtížné období. Pro jeho záchranu je potřeba restart. Ten však musí proběhnout zevnitř, a to zvýšenou kvalitou služeb a koordinovanou spoluprací napříč územím. O to se alespoň snaží destinační manažeři na Budějovicku. Už připravili vzdělávací workshopy i sérii pracovních setkání.
Program vzdělávání je jedním z pilířů destinační společnosti Českobudějovicko - Hlubocko již od jejího vzniku v roce 2016. Teď však nabývá na důležitosti více než kdy jindy. “Současná situace v cestovním ruchu není růžová a v následujícím období bude vznikat větší tlak na kvalitu služeb a připravenost jejich poskytovatelů. Dlouhodobě se proto snažíme zvyšovat odbornost zaměstnanců v cestovním ruchu, a tím zlepšovat úroveň kvality služeb v oblasti Budějovicka,” vysvětluje ředitel společnosti Českobudějovicko - Hlubocko z.s., Tomáš Polanský. Destinační společnost připravila dvanáct vzdělávacích workshopů, které pokrývají různé oblasti. “Zaměřujeme se například na marketingové a manažerské dovednosti, trendy v poskytování služeb, nebo čistě praktické dovednosti, jako je efektivní úklid hotelových pokojů,” dodává T. Polanský. Workshopy jsou zdarma a jsou určené především pro poskytovatele služeb z oblasti Budějovicka, Hlubocka a Vltavotýnska, které destinační společnost zaštiťuje. Přehled vzdělávacích workshopů najdete na webu společnosti www.cb-hl.cz.
Pracovní snídaně
Kromě vzdělávání společnost letos zavedla jednu novinku. S partnery a poskytovateli služeb se budou manažeři setkávat na pravidelných pracovních snídaních. “Je to pro nás možnost přímé komunikace s lidmi, kteří vytvářejí nabídku pro turisty v naší oblasti,” říká T. Polanský. “Musíme naslouchat jejich potřebám a koordinovat vzájemnou spolupráci a činnosti, abychom efektivně zlepšovali služby i prostředí Budějovicka. Jen tak můžeme zůstat konkurenceschopní v oblasti cestovního ruchu v rámci republiky i celé Evropy,” dodává T. Polanský. Destinační společnost Českobudějovicko - Hlubocko je společně s Jihočeskou centrálou cestovního ruchu také dlouholetým spoluorganizátorem odborné konference cestovního ruchu Travelcon. Ta má opět za cíl podporu rozvoje cestovního ruchu v ČR a zvyšování odborné úrovně poskytovatelů služeb v turismu. Loňský ročník tu z důvodu COVID-19 přesunuli do online prostředí. Přesto se ho zúčastnilo více než 1600 posluchačů. Letošní konference proběhne 15. a 16. dubna opět v online podobě. Program a vstupenky naleznou zájemci na www.travelcon.cz