Vojen Smíšek, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
I přes nepříznivou situaci se destinační společnosti Českobudějovicko - Hlubocko v loňském roce dařilo. Iniciovala investice do infrastruktury cestovního ruchu ve výši 2,5 miliardy korun, podílela se na úspěšné letní kampani na podporu ubytovatelů a získala nejvyšší hodnocení.
Původní plány se sice na začátku loňského roku rychle změnily, ale i tak se v destinaci Budějovicko podařilo dosáhnout většiny cílů. Proběhla zde pilotní studie potenciálu projektových záměrů pro oblast cestovního ruchu, ze které vzešlo dvanáct projektů s vysokým investičním potenciálem. “U vybraných projektů jsme iniciovali komunikaci s investory a koordinovali jsme součinnost zapojených subjektů,” popisuje postup manažer destinace Tomáš Polanský. “V současnosti jsme na Budějovicku nastartovali investice do infrastruktury cestovního ruchu za 2,5 miliardy korun, které posílí atraktivitu, přilákají turisty, ale zároveň rozšíří možnosti volnočasového vyžití místních obyvatel,” dodává T. Polanský. Kromě investic, které jsou nyní ve fázi příprav, se řadu dalších podařilo realizovat. Jsou to mimo jiné ty, které pomáhají s rozvojem splavněného úseku řeky mezi Budějovicemi a Týnem nad Vltavou. Poskytované služby a propagaci na řece zaštiťuje destinační společnost v rámci projektu Stezka Vltavy “Zásadním způsobem pomohla prohrábka koryta u Kořenska, která umožňuje plavbu lodí od Prahy do Budějovic. Nabídku aktivit jsme posílili výstavbou lezecké trasy Ferrata Hluboká, kterou spolufinancovalo město Hluboká nad Vltavou, a v neposlední řadě je to zahájení výstavby přístavní hrany u Dlouhého mostu,” rekapituluje rozvoj na řece T. Polanský. Právě přístavní hrana je jednou z investic, která má přímý dopad i na rozvoj města. Posádkám umožní zaparkovat loď a vydat se do centra za zábavou, jídlem, nákupy i ubytováním. Zvyšující se zájem o řeku dokládají také statistiky proplavených lodí, které každoročně rostou. Plavební komora v Hluboké nad Vltavou loni v červenci pokořila magickou hranici 1000 lodí za měsíc. Celkově ji využilo 3217 plavidel za sezonu.
Stobodové hodnocení
Mezi další činnosti destinační společnosti patří například vzdělávání subjektů v oblasti cestovního ruchu, a také marketing celé oblasti. Českobudějovicko - Hlubocko se minulý rok podílelo na několika kampaních, z nichž nejdůležitější byla kampaň Jihočeské centrály cestovního ruchu „Léto v jižních Čechách“. Ta podporovala ubytovatele, zasažené dopadem koronaviru, a pomohla přivést turisty do tohoto regionu. Činnost destinační společnosti zhodnotila také recertifikační komise Ministerstva pro místní rozvoj a národní centrály Czech Tourism, která při pravidelném auditu udělila Budějovicku maximální možné hodnocení, a to 100 bodů. To se prozatím nepodařilo žádné jiné destinační společnosti za celou dobu jejich činnosti. “Velice si toho vážíme, potvrzuje to smysl naší práce, ale také nás to zavazuje udržet takto nastavenou laťku i do budoucna”, dodává k úspěchu destinace manažer T. Polanský.