• info@czechtravelpress.cz
Czech Travel Press
  • Úvodní stránka
  • O nás
    • Úvod
    • Aktuálně
    • Historie CTP
    • Osobnosti
  • Co nabízíme
  • Stát se členem
  • Kontakty
  • Naši členové
  • Pozvánky
  • Kronika
  • Soutěže
  • Cestujeme
  • Recenze

Naši partneři

czechtourism
Klub českých turistů
Znovín
Panevropská univerzita
Alpy
Alpenverein
Jílové

Články z domova

Zdravé pokrmy na Václaváku

Jaro Kratochvíl

 

Český řetězec se zdravým občerstvením, UGO, otevírá svou nejnovější a největší Salaterii přímo v srdci hlavního města, na Václavském náměstí. V Praze jde již o 34. provozovnu. Ovšem celkově napříč Českem a Slovenskem jde už o 79.

Dvoupatrová vlajková loď o celkové ploše 482 m² zahajuje provoz po více jak ročních přípravách. Provozovna na výjimečném místě je malým dárkem k patnáctiletému výročí existence firmy. Zakladatel Marek Farník z nuly vybudoval značku UGO, která je od roku 2012 součástí skupiny Kofola a stala se synonymem pro zdravý a udržitelný životní styl.

„Dlouhodobě jsme usilovali o prestižní adresu, jako je Václavské náměstí. Investovali jsme 15 milionů korun, abychom vytvořili UGO Salaterii nové generace. Uprostřed dvoupatrové restaurace roste strom a na stěnách vyprávíme náš příběh,“ láká do technologicky moderního a designově vybaveného podniku zakladatel a ředitel řetězce UGO, Marek Farník. „Ačkoliv je v centru města nyní méně lidí, než jsme byli v minulých letech zvyklí, zákazníci si již novou provozovnu od pilotního spuštění našli,“ dodává Farník.

Projekt nové Salaterie vznikl v památkově chráněné budově na rohu Václavského náměstí a Štěpánské ulice. Prostory kdysi sloužily Poštovní spořitelně, autory přestavby je architektonické studio Archicraft ve spolupráci s ostravskou kreativní agenturou Kantors. Zákazníci si mohou čerstvé šťávy a zdravé pokrmy vychutnat ve dvou patrech. Zajímavostí je, že objednávky probíhají v prvním patře a do suterénu, kde je posezení pro hosty, zvolené menu vozí speciální výtah.

V menu Salaterie najdete jak klasické UGO stálice, tak sezónní novinky. Aktuální Melounové léto kombinuje melounové drinky s trendy poke salátovými miskami, na zimní měsíce se značka chystá využít typicky české plodiny a suroviny od lokálních producentů. „Česká jablka či mrkev již používáme na paskalizační lince při výrobě balených šťáv a smoothie a plánujeme spolupráce se zdejšími farmáři rozšiřovat,“ vysvětluje Stanislav Pekárek, marketingový ředitel UGO. Podle dat nasbíraných z prodejů napříč celou Českou i Slovenskou republikou je dlouhodobě nejprodávanějším salátem Farmářský s kuřecím. Mezi nejoblíbenější drinky patří jablečné kombinace: první je s banánem a jahodami a druhá s grepem a pomeranče

Koronavirus sice uzavřel většinu UGO poboček na dlouhé týdny, ale v rekordním čase se podařilo spustit vlastní rozvoz jídla až do domu.

© 2025 Czechtravelpress. All Rights Reserved. Designed By MaraXa
  • Úvodní stránka
  • O nás
    • Úvod
    • Aktuálně
    • Historie CTP
    • Osobnosti
  • Co nabízíme
  • Stát se členem
  • Kontakty