V celém Německu zavládne od 14. června fotbalové nadšení. V rámci 51 utkání se očekává příjezd 2,7 milionu návštěvníků na stadiony a dalších 7 milionů fanoušků na veřejné přenosy do Fan-Zón. Německá turistická centrála (DZT) očekává, že Euro 2024 může německému příjezdovému cestovnímu ruchu generovat až 4% přírůstek pokud se týká přenocování turistů. Sportovní událost zároveň nabízí velký potenciál pro další propagaci image Německa jako turistické destinace.
Takovou prognózu vyslovili odborníci Německé turistické centrály (DZT), která je národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Došli k tomu po analýze rozsáhlých studií o efektu velkých sportovních akcí na cestovní ruch a dosavadních trendů v předběžných rezervacích pro měsíce červen a červenec 2024, kdy se bude mistrovství Evropy konat. Během 22 dnů mistrovství navíc nabídne 10 německých pořadatelských měst svým návštěvníkům bohatý doprovodný program, což se také na návštěvnosti projeví.
Dieter Janecek, národní koordinátor Spolkové vlády pro turismus, doplňuje: „V roce 2006 bylo heslem fotbalového světa „Na návštěvu u přátel“. V tomto roce také zveme především naše evropské přátele. Dodáváme: „Come again and stay a little longer!“
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Německo slaví fotbalový svátek. V čase napětí ve světě nabízí tato velká sportovní událost šanci představit Německo jako otevřenou, přátelskou a udržitelnou destinaci, která jde příkladem mezinárodního porozumění a tolerance. Podle dosud dostupných údajů dlouhodobé rezervace hotelových pokojů na hlavních online portálech i rezervace letenek na měsíce červen a červenec 2024 poptávky výrazně převyšují dlouhodobé průměry. Naše očekávání potvrzují také nadprůměrný zájem především z účastnických zemí. Za současného stavu počítáme s přírůstkem zhruba čtyř procent mezinárodních přenocování, které by tato akce mohla iniciovat. Dříve, během nezapomenutelného pohádkového léta 2006, stoupl počet přenocování mezinárodních hostů o 4,7 milionů oproti předchozímu roku. Doufáme, že se obdobná situace bude minimálně opakovat.“
Sportovní události, jako je Euro 2024, nabízejí díky zahraničním hostům vedle ekonomických efektů také nezanedbatelný potenciál v podobě vylepšení image země. Bezprostředně po skončení mistrovství světa ve fotbale v roce 2006 tak Německo vystoupalo v žebříčku Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) na 1. místo mezi 60 sledovanými zeměmi celého světa a od té doby se bez přerušení drží v TOP 3.
Petra Hedorfer na závěr dodává: „Během mistrovství Evropy budeme chtít využít pozornosti médií a fanoušků k tomu, abychom prezentovali naši rozsáhlou turistickou nabídku a tím posílili obraz Německa jako turistické destinace. Právě těch deset pořádajících měst nabízí vedle moderních stadionů také bohatý kulturně-umělecký program. Kromě toho jsou skvěle dopravně propojená a díky tomu jsou dobře dostupná vlakem. Proto je možné prozkoumat také jejich turisticky atraktivní okolí.“
DZT již nyní, před začátkem této velké sportovní události, cílí pozornost mezinárodní veřejnosti na pořádající města a jejich turisticky atraktivní okolí tak, aby inspirovala hosty k delším pobytům i mimo období fotbalového mistrovství. Na svých webových stránkách již spustili Microsite s tematickým obsahem, který seznamuje turisty se všemi pořadatelskými městy. Více zde: https://www.germany.travel/euro2024
Jan Pohaněl, foto Wikipedia