Vycestovat z Japonska do zahraniční je v současné době kvůli pandemii covidu velice obtížné. Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v japonském Tokiu proto využilo stoupající popularity virtuálních letů a spustilo ve spolupráci se společností First Airlines virtuální leteckou linku do Česka. Rezervace na tento nevšední zážitek, jsou vyprodané na dlouhé týdny dopředu. First Airlines plánuje otevření dalších poboček v Tokiu a v Ósace.
Jak takový virtuální let probíhá? Při příchodu do místnosti obdrží pasažér pamětní cestovní pas, který předloží, stejně jako při skutečném letu, při check-inu a dostane razítko destinace, do které míří. Následně jej letuška odvede do kabiny letadla a usadí na místo v Business Class. Po uvítacím drinku odstartuje virtuální let směr mezinárodní letiště Václava Havla v Praze. V digitálním okénku mohou cestující zamávat symbolu Japonska, hoře Fudži. Po úvodu jim již letuška pomůže s nasazením virtuální helmy. Cestující se rázem se ocitnou na letišti Praha a jejich třiceti minutová virtuální cesta po Česku začíná. Po virtuálním prožitku na ně čeká menu o čtyřech chodech, které připravil japonský kuchař podle receptů Czech Specials, a to utopenec, hráškový krém, španělský ptáček s rýží a ke kávě či čaji medovník. Během jídla mohou pasažéři sledovat na tabletu před sebou 3D videa z dalších míst České republiky a z reproduktorů letadla poslouchat českou hudbu a doprovodný komentář k jednotlivým navštěvovaným místům.
„Oslovili jsme First Airlines s nápadem vytvořit virtuální let do Česka. Je to forma propagace, která má velký potenciál,” říká Štěpán Pavlík, ředitel zahraničního zastoupení CzechTourismu v Tokiu a dodává: „Ve spolupráci s regiony České republiky jsme do virtuální prohlídky navrhli zajímavý průřez českými památkami, a oproti jiným virtuálním výletům jsme do návštěvy Česka vložili i konkrétní zážitky, které u nás na návštěvníky čekají. Mohou se projet pro po řece jako vodáci, zatančit si na plese v zámeckých prostorách nebo sledovat historický šerm před vstupní branou do hradu. Navíc díky technologii Instapro, která zobrazuje skutečnost ze všech 360 stupňů, se děj odehrává nejen před zraky virtuálních cestujících, ale všude kolem nich. Věříme, že po takto silném zážitku, budou chtít japonští turisté poznat Česko i naživo.”
Virtuální let mohou zkusit návštěvníci Czech Festivalu, který se koná ve dnech 22.-24. října v Tokiu. Festival od roku 2016 každoročně pořádá velvyslanectví České republiky v Tokiu ve spolupráci se zahraničním zastoupením CzechTourism a Českým centrem. Minulý ročník proběhl kvůli pandemii pouze virtuálně a letos se akce i přes omezení uskuteční v areálu Shibuya Stream Hall přímo v srdci Tokia. Kromě možnosti zakoupit české produkty, čeká na návštěvníky festivalu bohatý kulturní program a destinační prezentace.