Město Schwerin, Meklenbursko-Přední Pomořansko, (archiv DZT)
Aktuální trendy a strategické přístupy k oživení turistického ruchu v post-koronavirové době, to jsou leitmotivy letošního virtuálního turistického veletrhu GTM Germany Travel MartTM (GTM) Německé turistické centrály (DZT). Virtuální akce na nejdůležitějším B2B workshopu pro německý turistický incoming se uskuteční ve dnech 27. až 29. dubna pod názvem vGTM 2021. Na akci se dosud akreditovalo téměř 240 německých poskytovatelů a 460 produktových manažerů z cestovních kanceláří, agentur a online cestovních kanceláří (OTC).
Tuto akci každoročně pořádá Německá turistická centrála (DZT) ve spolupráci s partnerskými regiony a městy. Srdcem akce je dvoudenní workshop. Podnikatelé v hotelovém průmyslu, dopravě i z místních a regionálních turistických organizací prezentují své nabídky mezinárodnímu odbornému publiku, tedy Key Account manažerům mezinárodního cestovního ruchu a zástupcům médií. Účastníci tohoto v současnosti virtuálního veletrhu mohou navazovat nové a prohlubovat stávající kontakty, vést technické diskuze, nebo přímo obchodovat s německými partnery.
Letošní virtuální veletrh vGTM 2021 nabízí vedle obchodní platformy pro přímé rozhovory se zákazníky také rozsáhlý informační program s webináři a panelovými diskuzemi s odborníky z Německé turistické centrály (DZT), která je národním úřadem německého cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem, a dalších zástupců německého turistického odvětví. Tématem diskuze budou otázky, jak znovu posílit důvěru zákazníků a určit, které koncepty bezpečnosti lze pro to použít, jak distribuovat udržitelné produkty a dále prezentace produktů strategických partnerů. Webináře poskytují informace o aktuálním specifickém tržním vývoji poptávky ve vybraných zdrojových trzích.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, k této akci uvedla: „Navzdory současným omezením mezinárodního cestovního ruchu vysíláme s vGTM 2021 jasný signál, že jsme opět připravení obnovit německý turistický ruch. Chuť cestovat do zahraničí je vysoká. Zároveň s tím ovšem vznikly i nové potřeby zákazníků. Hosté se nyní více než kdy jindy zaměřují na udržitelnost a ohleduplnost k přírodě. Na to se špičkoví němečtí poskytovatelé turistických služeb dobře připravili. Společně s našimi partnery poskytujeme informace o aktuálních německých nabídkách a programech se zaměřením na vytváření důvěry s ohledem na probíhající koronavirovou pandemii. Velký zájem mezinárodních účastníků ukazuje, že povědomí o značce „Turistická země Německo“ je nepřerušené a že se značka těší vysoké popularitě. Zároveň to potvrzuje potřebu neztratit kontakt mezi našimi podnikateli z německého cestovního ruchu a jejich zahraničními partnery a multiplikátory, a to ani během koronavirové krize. S naší digitální platformou tak prezentujeme rozmanitost turistiky v naší zemi.“
Zámek Schwerin, Meklenbursko-Přední Pomořansko, (archiv DZT)
Partnerskou zemí vGTM 2021 je Meklenbursko-Přední Pomořansko. Vzhledem k vývoji pandemie a ke zkušenostem s formáty digitálních akcí se DZT rozhodla v úzké koordinaci s Turistickým sdružením Meklenbursko-Přední Pomořansko (TMV), že se veletrh GTM opět v roce 2021 přesune do virtuálního prostoru.
Hlavní témata, digitalizace a udržitelnost turistiky, naznačuje, že DZT podporuje turistiku, v souladu s cíli spolkové vlády orientovanou na budoucnost a udržitelnost. DZT se stala průkopníkem při včleňování nových technologií, které se zaměřují na všechny smysly vnímání (virtuální, rozšířená a smíšená realita), při používání konverzačních rozhraní (např. hlasových asistentů) a aplikací umělé inteligence (UI), například v chatbotech. Za účelem zviditelnění turistických nabídek na marketingových platformách, které podporují umělou inteligenci, koordinuje DZT společný Open-Data projekt německého cestovního ruchu a vytváření znalostních grafů. Témata, týkající se trvalé udržitelnosti a ohleduplnosti k přírodě, se navíc stala po více než deset let ústředním tématem. Organizace přitom sleduje strategii tří pilířů, které spojuje externí přenos znalostí a doprovodný komunikační přístup s vnitřně organizační iniciativou udržitelnosti životního prostředí. Také počítají s faktem, že s vypuknutím pandemie covid-19 se posun v hodnotách směrem k větší sociálně-ekologické odpovědnosti v mezinárodním cestovním chování prohloubil.
DZT provozuje 27 zahraničních zastoupení, které spravují přes 40 trhů po celém světě. V centrále DZT ve Frankfurtu nad Mohanem sídlí mimo jiné strategický odbor Business Intelligence a odbory komunikace značky „Turistická země Německo“ a Busine.