Více než polovinu září máme za sebou a celkový počet českých turistů v Chorvatsku v tomto roce o něco překročil půl milionu. Přestože se na začátku sezóny zdálo, že se žádný cestovní ruch konat nebude, naštěstí epidemiologická situace v Chorvatsku byla klidná a pod kontrolou, což umožnilo otevření hranic. Turisté z Česka i odjinud tak mohli nabírat sil v oblíbených chorvatských destinacích na Jadranu.
Jako poděkování za jistou odvahu v této neutěšené době Chorvatské turistické sdružení na sociálních sítích Facebook, Instagram a Twitter zahájilo kampaň, s cílem poděkovat zahraničním turistům za výběr chorvatských letovisek a kde strávili v letošním roce svoji dovolenou. Největší dík proto putuje do Německa, České republiky, Slovinska a Polska, odkud jich přijelo do Chorvatska nejvíce. „Touto kampaní bychom chtěli poděkovat všem zahraničním hostům, kteří navzdory předepsaným epidemiologickým opatřením a cestovním protokolům nám projevili důvěru a během prázdninových měsíců strávili dovolenou v Chorvatsku. Naším cílem je i nadále udržovat viditelnost Chorvatska na vybraných trzích a všem vzkázat, že jsou v naší zemi vítáni i příští rok, “uvedl ředitel Chorvatského turistického sdružení, Kristjan Staničić s tím, že Chorvatsko letos dosud navštívilo více než sedm milionů turistů, z toho téměř šest milionů zahraničních.
Chorvatsko je jednou ze zemí s největším počtem položek nehmotného kulturního dědictví na seznamu UNESCO. Aby podpořilo turistický ruch i v příštích letech, proto prostřednictvím spolupráce Google Arts & Culture a Chorvatského turistického sdružení má každý možnost online pohledu v chorvatštině i angličtině na bohaté chorvatské nehmotné dědictví na tomto odkazu. Na projektu se podílelo i Muzeum umění a řemesel a Muzeum Sinjské alky, které se tak staly součástí více než 2 000 kulturních institucí z 80 zemí, které se účastní projektu Google Arts & Culture. „Toto je první velký a komplexní projekt Chorvatského turistického sdružení a Google, který inovativním způsobem propaguje chorvatské nehmotné dědictví. V rámci projektu jsme publiku odhalili 25 chorvatských nehmotných tradic, o kterých si jsem jistý, že přispějí k úspěšné propagaci naší země jako turistické destinace s bohatou a rozmanitou nabídkou s důrazem na naše kulturní a historické dědictví,“uvedl ředitel Chorvatského turistického sdružení, Kristjan Staničić a dodal, že kultura je jedním z důležitějších motivů, díky kterým turisté navštěvují Chorvatsko dokonce i v období před a po sezóně. Společným projektem Googlu a Chorvatského turistického sdružení představili Chorvaté svoje nehmotné kulturní dědictví, do kterých zahrnují rukodělné dovednosti, tradice a slovesné projevy, předávané z generace na generaci. Prezentují je ve čtyřech sekcích: řemesla, lidový zpěv a tanec, místní unikátní slavnosti a chorvatská gastronomie. Ve vizuálech se objevují také tři nejoblíbenější destinace hostů z konkrétních trhů. Například Češi uvidí fotografie svých podle průzkumů nejoblíbenějších letovisek Gradac, Novalja nebo Podgora.