Variace na lesní strunu – tak se jmenuje výstava Zdeny Šafky, která vystudovala textilní výtvarnictví na pražské VŠUP a postupně se ve své tvorbě věnovala textilnímu a kostýmnímu výtvarnictví, oděvnímu návrhářství, restaurování gobelínů a pedagogické činnosti. Od roku 2005 se věnuje volné tvorbě, především malbě. Cyklus obrazů, který Zdena Šafka představuje v GASK, čerpá inspiraci z přírody v okolí jejího domu a ateliéru. Drobné kvítky nebo listy běžných rostlin, např. kapradiny či pampelišky, vytvářejí šablony pro snové koloristické reflexe. Zdena Šafka v této tvorbě občas nezapře své textilní zázemí, které v obrazech využívá a umocňuje.
Z jiného soudku je výstava čerstvé absolventky Ateliéru malby na pražské Akademii výtvarných umění Julie Kopové s názvem Hybrid Landscapes. Umělkyně návštěvníkům představí své abstraktní malby a velkoformátové kresby, které jsou založené na specifické barevnosti a zkoumání pohybu. Dynamické křivky, často inspirované hudbou, představují autentickou cestu k vyjádření myšlenek a emocí. Julie Kopová tak návštěvníky přesvědčí o stálé aktuálnosti klasického média. Výstava byla zahájena rovněž 19. 2., a sice v Projectroomu GASK.
Ve výstavním prostoru Whitebox představí designér a přední český sklářský výtvarník Jaroslav Bejvl jedinečnou instalaci nazvanou … za Karlínským viaduktem, která návštěvníky pozve do magické krajiny zářícího horizontu, nad nímž zvolna plují fantomy balónů jako tiché vzpomínky na dětství. Jaké jsou inspirační zdroje designéra Jaroslava Bejvla ze slavného sklářského rodu a kde všude po světě se můžeme nechat oslnit realizacemi Bejvl Design Studio, Vám přiblíží kurátorka výstavy Vanda Skálová během komentované prohlídky výstavy v sobotu 26. 2. od 16 hodin. Vstupné je zdarma, asice na základě rezervace na:
Čtvrtá z nově zahájených výstav, Pohled do prázdnoty, je z dílny Richarda Loskota, absolventa Fakulty umění a architektury na Technické univerzitě v Liberci. Jeho sofistikovaná tvorba na pomezí výzkumu a experimentu vychází z propojování architektury, sochařství a nových technologií. Site-specific instalace pro barokní lázně a sklepení GASK využívá – pro autora příznačně – fyzikálních a optických vlastností materiálů, principu zpětného zrcadla, pohybu vody a odrazu světla. Na celém projektu se autorsky i realizačně podílí také Vítězslav Plavec, student Loskotova ateliéru na liberecké univerzitě.
Všechny čtyři výstavy můžete shlédnout až do 29. Května 2022.