Zdeněk Urbanovský
Místa známá i méně známá, tipy pro aktivní pobyt v přírodě pěšky a na kole, relaxaci v lázeňských resortech či wellness centrech, duševní restart na Cyrilo-metodějských stezkách nebo výlety za odkazem našich předků a příběhem švestky, to vše nabídne Východní Morava, turistický region Zlínského kraje, především obyvatelům České republiky a rovněž i místním rodákům.
V těchto dnech spouští Centrála cestovního ruchu Východní Moravy marketingovou kampaň, kterou chce do Zlínského kraje přilákat návštěvníky.
„Kampaň je zcela logicky zaměřená na tuzemské hosty, kteří dlouhodobě tvoří kolem 85% celkové návštěvnosti. Lze tedy předpokládat, že tato stabilní cílová skupina je méně ovlivněná současnou koronavirovou krizí. Všem, kteří náš region dosud neobjevili, nabízíme hned devět témat, které mohou zájemce motivovat k návštěvě. Nesnažíme se být za každou cenu „světoví“. Uvědomujeme si, že srovnání rybníku s Rudým mořem neobstojí. Prezentujeme ale kraj poctivě, s pocitem hrdosti na to, že máme hostům co nabídnout. Proto v nabídce pochopitelně neschází relaxace v lázních, wellness centrech, ukážeme hostům, že Baťa nejsou jen boty, ale také je chceme navnadit na naši gastronomii, kde svou nezastupitelnou roli hraje například švestka ve všech podobách. Využíváme silnou stránku našeho kraje, a sice hustou síť rozmanitých tras pro milovníky cykloturistiky. A je jedno, zda to bude rodina s dětmi, či milovníci adrenalinových zážitků v horském terénu. Naší velkou devizou je fakt, že cca 30% území Zlínského kraje pokrývají chráněná území, k nimž patří nejen chráněné krajinné oblasti, ale i biosférická rezervace Bílé Karpaty, která je pod ochranou UNESCO. Zde mohou lidé čerpat blahodárnou energii z přírody, zbavit se stresu a posílit svou fyzickou a duševní kondici. Bude skvělé, když se od nás budou návštěvníci vracet s pocitem, že je pobyt v našem kraji uspokojil, “, vysvětluje Petra Psotková, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.
Marketingová kampaň poběží v médiích napříč celou Českou republikou a je možné ji shlédnout na speciální microsite www.objevtevychodnimoravu.cz . Tuto kampaň bude dále Centrála cestovního ruchu Východní Moravy pravidelně doplňovat vlastními výstupy, a to v podobě Cestovatelského deníku, který bude nabádat nejen hosty, ale i místní občany, aby jezdili a poznávali svůj kraj. Snahou je také místním ukázat, že mohou mnoho nepoznaného najít také blízko svého domova.
„Tento Cestovatelský deník může každého zavést na místa známá, ale i neobjevená. Je praktickým návodem, kam vyrazit na jednodenní či vícedenní výlet. Cestovatelský deník se stane pravidelnou součástí našich příspěvků na facebookovém profilu, výlety budeme uchovávat na našich webových stránkách, které jsme pro tento účel adaptovali. Takto budeme doplňovat aktuálními a konkrétními informacemi tematické okruhy, které jsou součástí marketingové kampaně“, doplňuje Petra Psotková.