Nové segmenty turistiky v Česku - romantika, svatby a další

Romantika na českých a moravských hradech a zámcích, svatební turistika, gay a lesbian turistika to jsou další témata a segmenty cestovního ruchu, na které se ve svých kampaních zaměřuje agentura CzechTourism. Lákat mají turisty z pěti evropských zemí.

 

 

" Česká republika jako ideální svatební destinace plná romantických hradů a zámků se představí ve Velké Británii, Německu, Nizozemsku, Slovensku a Polsku. V prvních třech zemích poběží také kampaň ukazující Česko jako bezpečnou, tolerantní a otevřenou zemi vhodnou pro gay and lesbian turismus," píše se ve zprávě, kterou dostali novináři na tiskové besedě uspořádané před zahájením kampaní, které se orientují především na tištěná a online média.
S grafickými vizuály, flashovými bannery, galerií nových fotografií, jež některé byly novinářům ukázány,   budou pracovat jednotlivá zahraniční zastoupení agentury CzechTourism individuálně.
 
„Ve Velké Británii není kampaň na podporu Česka jako ideální svatební destinace žádnou novinkou. Dosud jsme pracovali se sloganem Czech Republic Your Stunnigly Different Wedding, letošní kampaň rozšířená do dalších zemí je však intenzivnější a pracuje s nově pojatými vizuály,“  přiblížil jednu z kampaní generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
 
Nazanedbatelným segmentem je podle Vondrušky také gay and lesbian turismus. „Celosvětově se uvádí, že tento segment tvoří přibližně 10% celkového trhu cestovního ruchu. Největšími zdrojovými trhy jsou sice USA, Brazílie, Japonsko, Francie či Německo, ale pro Českou republiku, respektive Prahu, jsou nejdůležitějšími zdrojovými trhy Německo a Nizozemsko. Tito klienti utratí na dovolené obvykle více peněz, než činí obvyklý průměr," upřesňil ředitel Vondruška.
Z nových prezentací mohla zaujmout především fotografie mobilního telefonu, který  přepraven k fotografování Pražského hradu na nábřeží, na kterém se zrovna objímají dvě ženy, jejich tváře překrývá. "To je jako vyšitá fotka pro inzerát do katolických časopisů," zažertoval kdosi z novinářů a zároveň poukázal na možné problémy, kterou tato kampaň může způsobit i v tak tolerantních s Českem sousedících zemích.
 
Kromě netradičního turismu pokračuje agentura CzechTourism, společně s  Asociací hotelů a restaurací ČR a s Asociací kuchařů cukrářů, také v propagaci již zavedeného projektu Czech Specials, zaměřeného na podporu gurmánské turistiky v České republice. Úpravou prošlo logo značky a byly vytvořeny nové vizuály.
 
"Komunikace se zaměří zejména na představení značky Czech Specials jako garance kvalitní české kuchyně a kvalitních restaurací. Na návštěvníky budeme cílit nejen  integrovanou kampaní v tištěných, online i sociálních médiích, ale též přímo v restauracích,“ uvedl Marek Mráz, ředitel odboru Strategie a Marketingové komunikace agentury CzechTourism.