Aktuálně

Lávka je sice na pohled strohá, ale ve své jednoduchosti je i krásná

Splnil se dávný sen obyvatel Karlína a Holešovic. Konečně mohou přejít suchou nohou přes Vltavu z jedné pražské čtvrti do druhé. Štvanická lávka, kterou město Praha právě uvedlo do provozu, má řadu architektonických i technologických unikátů. Hlavně ale spojuje nejen oba rychle se rozvíjející břehy, ale mostní odbočkou i ostrov Štvanici.

 

 

Skalní vyhlídka Čertovy kameny u Jeseníku

Atraktivním cílem pěší túry nebo cyklo výletu opět stává skalní vyhlídka Čertovy kameny u Jeseníku. Přístup na oblíbené místo zrekonstruovala firma Lesy ČR ve spolupráci s obcí Česká Ves a s podporou Sdružení cestovního ruchu Jeseníky a Olomouckého kraje. Sama rekonstrukce stála bezmála 1,6 milionů korun. 

Kdo bude Champion? Poslední rozhodnutí poroty před publikem. Foto J. Kratochvíl

Výsledky již 18.ročníku tradiční soutěže „Král vín“ slavnostně oznámil ředitel tohoto vinařského projektu Branko Černý. Vyhlášení vítězů klání bylo součástí „Reprezentačního královského koštu“, který organizátoři pořádali koncem července v prostorách vysočanského hotelu Clarion. 

Baťův kanál, foto Petr Slavík

Snad málokterý turistický cíl zaznamenal u nás takový vzestup návštěvnosti za poslední dvě desetiletí jako právě Baťův kanál. Je fenoménem cestovního ruchu v České republice, ale také jedním z česko-slovenských turistických produktů. Protíná Zlínský a Jihomoravský kraj a vede až do města Skalice v Trnavsku. Tato umělá vodní cesta před 2. světovou válkou sloužila k dopravě lignitu do Baťových závodů. Na trase kanálu je celkem 13 plavebních komor.  Většina z nich je původní.