
Jeden z největších českých veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025 je už minulostí. Region Jižní Morava z něj odjíždí hned s několika tituly. Například v anketě „Kraj mého srdce“ získal absolutní prvenství a první místa posbíral také v kategoriích „Kam na letní dovolenou“, „Kam na výlet s dětmi“, „Kam za folklórem a tradicemi“ a „Kam na památky“. Anketu pořádala redakce portálu KAM po Česku pod záštitou Asociace krajů ČR.

Dílčí kategorie reflektují oblíbenost jednotlivých krajů mezi turisty a veřejností. Hlasování probíhalo v průběhu ledna a února prostřednictvím online formuláře. Jihomoravský kraj bodoval celkem v sedmi kategoriích a za rok 2024 se může pyšnit titulem absolutní vítěze ankety, který uhájil před druhým Krajem Vysočina. V rámci veletrhu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025 vyhlašovali také 18. ročník „Velké ceny cestovního ruchu“. I zde bodovala jižní Morava, tentokrát díky turistické kartě „MojaKarta“, kterou aktéři ocenili jako nejlepší inovativní marketingovou kampaň. „MojaKarta“ je moderním nástrojem bez papírů, díky němuž můžeme lépe pracovat s návštěvnickým zájmem a směřovat ho do míst, kam by turisté v našem kraji běžně nezamířili. Usnadňuje turistům přístup k široké škále služeb a zážitků, čímž zvyšuje atraktivitu regionu i pohodlí návštěvníků. Jsme rádi, že to jako nejlepší inovaci vnímá i porota „Velké ceny cestovního ruchu,“ shrnula ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Martina Grůzová.
V silné konkurenci dokázal obstát rovněž projekt „Vranovská přehrada 90“, který připomínal 90. výročí od dokončení Vranovské přehrady a vznik tzv. jihomoravského Jadranu. Na Znojemsko díky němu míří vítězství v kategorii „Nejlepší turistický produkt. Letos o titul usilovalo celkem 18 přihlášených projektů. „Velká cena cestovního ruchu“ každoročně ukazuje, jakým směrem se cestovní ruch v Česku vyvíjí a jaké inovace a trendy jej posouvají dál. Letos jsme opět viděli inspirativní projekty, které propojují tradiční hodnoty ve spojení s moderními technologiemi a rozumným přístupem k turismu. CzechTourism dlouhodobě podporuje kvalitní marketingové projekty i inovativní turistické produkty. Právě ty pomáhají přilákat nové návštěvníky a rozvíjet nabídku, která osloví jak domácí, tak zahraniční turisty,“ potvrdil ředitel České centrály cestovního ruchu CzechTourism František Reismüller.

Veletrh HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025 se uskutečnil koncem první poloviny března na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech. Letos přilákal téměř 300 vystavovatelů z celého světa a návštěvníkům umožnil prozkoumat novinky a trendy v cestovním ruchu. Ocenění pro Jihomoravský kraj jsou pokračováním úspěšné práce lidí z cestovní branže v předchozích letech na jižní Moravě.
TZ/Antonín Karoch