Druhý ročník Budějovického kávového týdne odstartuje v jihočeské metropoli už v pondělí 23. září 2024. Jde o součást kampaně na podporu kavárenské scény ve městě. Připravuje ji destinační management Turistické oblasti Budějovicko. Na programu tu mají tematické workshopy, cupping výběrové kávy či narozeninovou oslavu nejstarší budějovické kavárny s výběrovou kávou. Souběžně začíná fungovat také „Budějovická Kávová stezka“, která lidi motivuje k objevování kaváren po městě.
Gastroturistika je v posledních letech důležitou součástí cestovního ruchu. Kvalitní jídlo a nápoje patří pro mnohé návštěvníky do programu dovolené nebo výletu. Dobrá káva a kavárny se pak stávají záminkou k návštěvě oblíbeného místa nebo destinace. Právě s touto myšlenkou se zaobírají manažeři Turistické oblasti Budějovicko, kteří již druhým rokem pracují s tématem kávy při propagaci jihočeské metropole. “Kavárenská scéna V Českých Budějovicích prošla za posledních 10 let obrovským vývojem a troufám si říct, že směle drží krok s kávovou scénou v České republice. Ta je mimochodem v Evropském i světovém měřítku na špičkové úrovni především v oblasti takzvané výběrové kávy. V Čechách máme výborné pražírny, profesionální baristy i skvělé kavárny a přesně tento kvalitativní trend se odráží také v Budějovicích,” uvádí Vojen Smíšek, marketingový manažer Turistické oblasti Budějovicko. „Budějovice nejsou jen městem piva, ale také městem kaváren a dobré kávy“, to je logo, které již druhý rok provází kampaň, která podporuje image Českých Budějovic coby kavárenské destinace. “Budějovice jsou samozřejmě historicky pivním městem, ale káva je nyní trendy. Zažívá obrovský boom a my víme, že máme i v tomto směru hostům co nabídnout!”
Od pondělí se v Budějovicích rozběhne program kávového týdne. Ten zahrnuje workshopy, zaměřené na přípravu kávy různými metodami, senzorický workshop na rozlišování kávových chutí a vůní nebo ochutnávku kávových vzorků, takzvaný cupping. Do programu se zapojili zástupci budějovické kávové scény a baristé z výběrových kaváren. Ta vůbec první, která do města přinesla výběrovou kávu, oslaví v pátek 27. září své 10. narozeniny. “Kávu v Českých Budějovicích propagujeme v rámci cestovního ruchu průběžně po celý rok. Zářijovou kampaň směřujeme záměrně na období mimosezony, kdy se toto téma vyloženě hodí. Navíc na 1. října připadá Mezinárodní den kávy,” dodává V. Smíšek.
Součástí kampaně, která startuje 23. září, je i „Budějovická kávová stezka“. Ta motivuje turisty i místní k návštěvě a objevování budějovických kaváren. V Turistickém informačním centru na českobudějovické radnici si zájemci vyzvednou účastnickou kartu, do které sbírají razítka. Ty získávají v zapojených kavárnách při konzumaci alespoň jednoho kávového nápoje. Za deset razítek je v informačním centru čeká odměna v podobě speciálně připraveného balíčku výběrové kávy. Seznam zapojených kaváren spolu s dalšími informacemi najdete na webu budejce.cz/kava.
TZ/Kaa