
Pivní speciál Budějčák již podruhé pomáhá propagovat cestovní ruch na Budějovicku i místní pivovary s tradicí. Limitovanou várku piva uvařili ve Výzkumném a výukovém minipivovaru FZT na Jihočeské univerzitě. S místními sládky ji vyrobili zástupci turistické oblasti Budějovicko jako součást letní kampaně. Autorem etikety je českobudějovický rodák DOBS.
Pivní stezka Budějovicko sdružuje 11 malých i velkých pivovarů v turistické oblasti Budějovicko. Pomáhá turistům v orientaci při návštěvě regionu, informuje o možnostech prohlídek pivovarů a ochutnávce vyráběných piv. V rámci kampaně na její propagaci vznikla již podruhé limitovaná várka letního speciálu, který nese jméno „Budějčák“. “Cestování za gastronomickými zážitky a lokálními produkty je v současné době obrovským trendem. Pivo je samozřejmě nedílnou součástí. Pivovarnictví je totiž pro oblast Budějovicka důležité téma, které chceme komunikovat v rámci propagace cestovního ruchu a netradiční kampaň s pivem „Budějčák“ nám s touto komunikací pomáhá,” vysvětluje ředitel Turistické oblasti Budějovicko Tomáš Polanský.

Letní speciál je za studena chmelený světlý ležák. Stejně jako v loňském roce, kdy měla tato kampaň premiéru, ho uvařili sládci Výzkumného a výukového minipivovaru Fakulty zemědělské a technologické Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. “Pivo vzniklo ve velmi limitované várce 400 litrů. Nevnímáme ho jako produkt, ale jako symbol pivovarnické tradice, který má upozornit na celou řadu skvělých piv, která se na Budějovicku a v celých jižních Čechách vaří. Pokud tedy nestihnete ochutnat přímo „Budějčáka“, vůbec to nevadí, protože na pivní stezce je vždycky z čeho vybírat,” popisuje strategii marketingový manažer Turistické oblasti Budějovicko Vojen Smíšek.
K dispozici je pivo od pátku 12. července v půllitrových plechovkách na infocentrech v Českých Budějovicích a v Hluboké nad Vltavou a také v Galerii Panská 1. Čepované do skla ho pak mohou zájemci ochutnat také ve studentském klubu Kampa v areálu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
Návrh etikety letošní várky „Budějčáka“ si vzal na starosti místní rodák DOBS, který je známý svými velkoplošnými muraly na budovách ve městě i volnou tvorbou, která je k vidění právě v Galerii Panská 1 v centru Budějovic. Jeho tvorba vychází z graffitti, čímž se inspiroval také při návrhu designu plechovky. Ten vychází z jeho obrazu s názvem “Hello, my name is DOBS“. Spolupráci s umělci plánují manažeři z Budějovicka i do budoucích let. “Rádi bychom vytvořili sérii s různými designy etiket, která bude zajímavá i pro pivní sběratele,” dodává Vojen Smíšek. Samostatné etikety pro sběratele budou už letos k dispozici na prodejních místech spolu s pivem. Všech 11 pivovarů, sdružených Pivní stezkou Budějovicko, naleznete na bit.ly/pivnistezka
TZ/kaa