Brněnské Výstaviště patří k významným turistickým cílům města
Pracovníci Centrály cestovního ruchu jižní Moravy (CCRJM) letos v létě doplní svoji kampaň „Nestůj, cestuj“ o další sympatické téma, a to „Víno a architektura“. Postupně představí veřejnosti místa, kde má turista jedinečnou příležitost nahlédnout do nitra moderních vinařských staveb a zjistit, jak se vlastně víno vyrábí a jak architektura pozitivně ovlivňuje prožitek při jeho degustaci. Na podzim pak spustí projekt Turistické karty.
Centrála cestovního ruchu jižní Morava (CCRJM) koordinuje rozvoj cestovního ruchu v celém regionu a podporuje spolupráci se subjekty, působícími v této oblasti. Součástí jejího portfolia jsou také aktivity Brno Convention Bureau, které poskytuje organizátorům asistenci a nezávislé komplexní informace pro plánování a pořádání kongresů, konferencí, obchodních jednání a incentivních akcí na jižní Moravě a ve městě Brně.
Návštěvníky zajímá, jak se vyrábí víno
„Každý rok se snažíme představit jižní Moravu z nového úhlu pohledu. Fenomén spojení moderní architektury s uměním výroby skvělých vín je na jihu Moravy v posledních letech opravdu velmi výrazný. Zároveň přibývá návštěvníků, kteří chtějí ochutnávku vína spojit s dalším zážitkem. Právě jim je určená letošní inspirace,“ oznámila ředitelka Centrály cestovního ruchu jižní Morava Martina Grůzová. „Snažíme se o propojování témat gastronomie, tradic a neobjevených památek napříč celou destinací a marketingově budeme i nadále podporovat aktivity a akce jednotlivých destinačních managementů. Podzimní novinkou bude jihomoravská turistická karta, jejíž ambicí je mimo jiné cíl prodloužit délku pobytu, poskytnout informace, kam a jak cestovat a vybrat zajímavé aktivity, popřípadě získat data pro další strategický rozvoj nabídky destinace.“ Kromě historických památek patří ke stálicím letošní sezóny také aktivity a projekty, inspirované osobnostmi Napoleona, Muchy nebo Mendela. V rámci gastroturismu tu budou i v letošním roce pokračovat projekty "Gourmet", "@tastymoravia" a nově přibude „Festival plný chutí“.
Valtickolednický areál je historických památek plný
Turistická karta provede návštěvníky nejen nejzajímavějšími místy jižní Moravy, ale i těmi méně známými, která si zaslouží pozornost. Nabídne hostům množství zážitků za výhodnější ceny. Jižní Morava tak bude v celé své šíři příjemnou a otevřenou destinací pro široké spektrum cílových skupin. Rozmanitost nabídky v kombinaci s cenovou výhodností bude jistě motivovat k opakované návštěvě. K celoročním aktivitám patří i letos intenzivní podpora kongresové turistiky, zviditelnění destinace v oblasti turistiky zdravotní a v neposlední řadě podpora eventových aktivit v regionu.
Martina Grůzová
Valtické podzemí je mnohonásobný vítěz ankety Vinařský turistický cíl