Moravská a česká vína jsou osobitá a jedinečná. Ovšem naše republika leží v tzv. severní vinařské oblasti, takže o starosti s vínem tu máme postaráno. Často jde zápas vinařů s živly. O umění využít každého paprsku podzimního slunce, každé kapky deště v parném létě, ale i cit a talent uchránit vinohrad před plísněmi, jarními mrazy nebo špačky. Kdosi v historii tvrdil, že vyrobená kapka vína se rovná kapce vinařova potu. Ovšem kvalitní výsledky, jaké prezentuje například Vinařský fond, a my můžeme osobně posoudit, stojí za to.
Pěstování révy a výroby vína si všímá nová kampaň „Vína z Moravy, vína z Čech“. Ono totiž pečovat o vinice a vyrábět víno na 49. rovnoběžce zkrátka není zadarmo. Vyžaduje to vášeň, odvahu i dar postavit se úskalím. Výsledkem věčného souboje přízně a nepřízně přírody jsou opravdová vína. Taková, která nenajdeme nikde jinde na světě. Jsou to prostě vína, ve kterých je kousek naší země a kterým přirozeně rozumíme.
Moravská a česká vína, se všemi svými přednostmi, se ale potřebují dostat do povědomí zákazníků, tedy konzumentů, kteří je budou vyhledávat. Protože především prodané víno je to, co dává vinařské práci ten pravý smysl. Vinařský fond, který se dlouhodobě stará o podporu a propagaci moravských a českých vín, využil spolupráce s novou kreativní agenturou OUTBREAK s.r.o. Výsledkem jejich úsilí je uvedená netradiční vinařská kampań.
Stěžejním formátem kampaně je zhruba tříminutové video, ve kterém se dozvíme, kolik práce se skrývá v každé lahvi moravského nebo českého vína a co všechno a co všechno na víně oceňujeme. Klip poběží na televizi Nova nejprve v upravené podobě s délkou 45 sekund, následně ve dvou zkrácených 15sekundových verzích. Ty zároveň najdete i na sociálních sítích (FB a IG – Vína z Moravy a vína z Čech) a v online médiích jako např. novinky.cz, seznamzpravy.cz, idnes.cz, blesk.cz, denik.cz a dalších. Plná verze videa bude dostupná na webu Vína z Moravy, vína z Čech a na YT kanálu. Až do konce října se budou lidé s novou kampaní lidé setkávat v tisku, na nejnavštěvovanějších webových portálech, ale i v prostorách prodejních řetězců.
Tím ale tento styl komunikace značky "Vína z Moravy, vína z Čech" neskončí. Vinařský fond ve spolupráci se svými agenturami bude tento koncept rozvíjet dlouhodobě, a tak se lze v tomto duchu těšit už například na letošní svatomartinské.
Šárka Pelcová