Tak jako jiná evropská města i organizace Prague City Tourism (PCT) spouští marketingové kampaně, které po covidových letech mají podpořit příjezdový i domácí cestovní ruch. Současně budou informovat návštěvníky o pravidlech a kultuře chování v metropoli. Vedle digitální zahraniční kampaně #stayinprague spustí PCT začátkem července kampaň #vprazejakodoma
Internetová kampaň #vprazejakoma zůstává i nadále hlavní značkou na podporu domácího cestovního ruchu v metropoli. V létě ji podpoří i silným marketingem. Tento rok se nicméně již nejedná o benefitní program, jako tomu bylo předchozí dvě sezóny. To se město snažilo o restart cestovního ruchu po covidové pandemii. Prague City Tourism prostřednictvím #vprazejakodoma představuje domácím turistům zajímavé balíčky, díky kterým by si mohli pobyt v hlavním městě prodloužit.
„Cestovní ruch v Praze se po covidovém útlumu postupně vzpamatovává. Letos se proto společně s Prague City Tourism a Prahou 1 zaměřujeme na informování návštěvníků, aby se chovali ohleduplně a s respektem k městu i místním. Součástí kampaně Enjoy Respect Prague jsou také užitečné rady na neobyčejně zajímavá místa bez davů lidí nebo tipy, kam si zajít na dobré jídlo,“ říká radní hl. m. Prahy pro kulturu a cestovní ruch Hana Třeštíková. Snažíme se systematicky podporovat domácí cestovní ruch, který je pro nás nesmírně důležitý. Tento rok budeme české turisty lákat prostřednictvím spotů a digitální reklamy zejména na motivační balíčky, kdy například mohou získat zvýhodněné vstupné na pražské věže v kombinaci s jízdou historickou tramvajovou linkou číslo 42 a podobně,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová: „To, že se nám daří motivovat Čechy přijet do metropole, dokládají i čísla z loňského léta, kdy Prahu navštívilo o 40 procent více domácích hostů, než tomu bylo před pandemií.“
Vedle podpory domácího cestovní ruchu Prague City Tourism ve spolupráci s městem a městskou částí Praha 1 připravila pro tento rok kampaň Enjoy Respect Prague, kterou chce informovat přijíždějící turisty vkusnou formou o tom, že zejména v historickém centru platí jasná pravidla, která je třeba dodržovat zejména s ohledem na rezidenty. Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO), která podporuje udržitelný cestovní ruch. Součástí kampaně je i webová stránka s desaterem doporučení k pobytu v hlavním městě a zároveň propagující myšlenku slow turismu. V desateru se hovoří například o využívání pouze licencovaných průvodců, respektu k historickým památkám, dodržování nočního klidu v ulicích nebo třeba informace o využívání vyznačených parkovišť pro sdílená kola, skútry či koloběžky. Kampaň CPT zahájí 1. července také formou billboardů v prostorách Letiště Praha a venkovní inzerce v památkové rezervaci. „Praha 1 se dlouhodobě potýká s negativními dopady příjezdové turistiky od krátkodobého ubytování v bytech, přes agresivní rušení nočního klidu, až po komplikace spojené s různými dopravními prostředky, které se do historického centra rozhodně nehodí. Minulé léto jsme proto odstartovali osvětovou kampaň s názvem Enjoy & Respect, intenzivně komunikujeme s podnikateli v cestovním ruchu a zpřísňujeme kontroly. Velký kus práce odvedl i náš Výbor proti vylidňování centra. Městská policie zase zřídila pro naše občany speciální telefonní linku „Volejte Opletalku“ a nově také ustavila speciální týmy pro dohled v nočních ulicích,“ doplňuje starosta Prahy 1 Petr Hejma a zároveň dodává: „Vítáme proto kampaň Prague City Tourism, která by podle mě mohla přispět ke zkvalitnění skladby přijíždějících turistů a k postupnému zklidnění našich ulic.“
Třetí kampaní je zahraniční digitální kampaň Stay in Prague, kterou společnost realizuje se zapojením Letiště Praha a agentury CzechTourism. Prague City Tourism v ní cílí na evropský trh a na skupiny lidí, které zajímá zejména kvalitní gastronomie, památky, historie nebo kulturní akce. Letiště Praha pak cílí na trh USA a CzechTourism na Blízký východ. Tato koordinace je součástí projektu Touchpoint.
Kampaně V Praze jako doma a Enjoy Respect Prague PCT naplánovala až do konce roku. Kampaň Stay in Prague bude platit do konce září. Udržitelný domácí a příjezdový cestovní ruch má navíc podpořit i nedávno představená městská turistická karta Prague Visitor Pass, v níž je zahrnuta městská hromadná doprava, vstupy na turisticky zajímavá místa nebo třeba skupinové komentované vycházky s oficiálními licencovanými průvodci. Více informací na vprazejodoma, www.prague.eu/enjoyrespect a stayinprague.eu.
Klára Malá