V Německu startuje podzimní kombinovaná marketingová kampaň, jejíž úkolem je zvýšit mezi německými turisty zájem o zejména lázeňské a městské pobyty v Česku a pomoci českým podnikatelům prodloužit turistickou sezónu. Realizaci tříměsíční kampaně s rozpočtem šest milionů korun, za kterou stojí zahraniční zastoupení CzechTourism v Německu, bude mít na starosti berlínská agentura Zanatta.
Návštěvníkům z Německa patří mezi zahraničními turisty tradičně první příčka (2019–2 075 tis., 2020–814 tis. návštěvníků). Přestože letní dovolenou trávili Němci hlavně u moře, při rezervaci podzimních dovolených má Česká republika velkou šanci vrátit se do popředí jejich zájmu. Tomu by měla napomoci i aktuálně spuštěná kampaň německého zastoupení agentury CzechTourism, která zve zdejší obyvatele, aby přijeli zažít Česko jako nikdy předtím (Erleben Sie Tschechien wie nie zuvor!).
Kampaň cílí zejména na obyvatele v příhraničních spolkových zemích, jako jsou Sasko, Bavorsko, dále pak Berlín či Durynsko, odkud podle průzkumů přijíždí k nám přes 80 % německých návštěvníků. „Zatímco zájemce o lázeňskou dovolenou osloví reklama například v čekárnách u lékaře, v nejčtenějších saských novinách nebo veřejnoprávním rozhlase, na městské turisty bude mířit propagace na digitálních city lightech nebo reklama online,“‘ přibližuje kampaň Markéta Chaloupková, ředitelka zahraničního zastoupení v Německu.
V Německu, Polsku, Rakousku, Slovensku, Nizozemí, Maďarsku a Ukrajině současně běží on-line kampaň na podporu příjezdového turismu (sociální sítě a Teads) s rozpočtem 8,7 milionu korun. Dále agentura CzechTourism spustila ve spolupráci s Prague City Tourism v Německu, Polsku, Nizozemsku a Belgii společnou kampaň „V Praze jako doma“, která má přitáhnout ze jmenovaných trhů chybějící turisty do české metropole. Na podporu příjezdů turistů z Německa probíhají také individuální a hromadné novinářské cesty s různou tématikou od karavaningu, přes cykloturistiku až po kulturní život v českých městech.