Iniciativa a marketingový koncept „Otevřeno napořád“ se zrodila na základě myšlenky, se kterou agentuře CzechTourism nabídli podnikatelé v cestovním ruchu, oborové asociace a destinační organizace. Jedná se o set podkladů pro marketingové POS materiály, které zákazníkům děkují za dodržování hygienických opatření napříč sektorem. Pro zájemce je připravila agentura CzechTourism. Ke stažení jsou ZDE nebo v brand manuálu CzechTourism.
Proč „Otevřeno napořád“?
Protože jen dodržováním pravidel se můžeme vyhnout opětnému lockdownu, jako vloni na podzim a letos na jaře. Projekt „Otevřeno napořád“ nepracuje s žádným mediálním rozpočtem. Tuto iniciativu podpořily například velké nápojářské firmy, působící v České republice. Zmíněnými materiály, které vyzývají k zodpovědnému chování mezi návštěvníky, na vlastní náklady vyrobí a budou distribovat po provozovnách v celé ČR. Krom toho celou sadu grafických materiálů mohou podnikatelé volně používat a upravovat podle svých potřeb. Pro ty, kteří nemají vlastní grafický software, jsou některé materiály dostupné přímo v prohlížeči na platformě Canva. Majitelé provozoven, hotelů a restaurací si tak mohou vyrobit například kulaté nálepky na dveře, plakátky nebo videa a otevřeně se tak přihlásit nejen k podpoře této iniciativy, ale také k samotnému dodržování pravidel.
„Cestovní ruch se pomalu nadechuje, k jeho zotavení je potřeba, aby hotely, restaurace a další provozovny zůstaly otevřené už napořád. Pomoci tomu může i dodržování hygienických pravidel a nařízení,“ uvedl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism a doplnil: „Podle našeho červnového průzkumu na plány Čechů na letní dovolenou souhlasilo s hygienickými pravidly a omezeními při cestování a ve službách 70 % dotazovaných Čechů. Třicet procent dotazovaných odpovědělo, že by to mohlo jít i bez nich. Hledali jsme přirozený pozitivní způsob, jak na potřebu dodržování hygienických opatření v provozovnách upozornit a zároveň poděkovat všem, kteří je dodržují. Tak vznikla naše iniciativa. Buďme ohleduplní, dodržujme pravidla, ať nám to vydrží a zůstane otevřeno už napořád“.
Marketingové materiály pro podnikatele vznikaly za pomoci profesních asociací z oboru cestovního ruchu, krajských koordinátorů destinačních organizací a samotných podnikatelů. Zvláštní dík za pomoc při realizaci projektu patří Viliamu Sivekovi, majiteli Sivek Hotels a prezidentovi ČUCR, Lubošovi Kastnerovi, zakladateli Českého gastronomického institutu, Pavlu Košnarovi, předsedovi Asociace bazénů a saun, Petru Blažkovi, předsedovi Music Managers Forum, restauraci Červený jelen, akvaparku Beroun a Lucerně Praha.