Slovensko - dobrý nápad

Slovensko – dobrý nápad

Představitelka slovenské propagace cestovního ruchu v ČR Ing. Klára Badinková informovala na tiskové konferenci, uspořádané Czech Travel Press 28.2., o nových nabídkách i směrech v propagaci Slovenska a mj. představila i její nové logo. Spolu se sloganem „Malá velká krajina“ odlétl do archivu i půvabný motýlek. Nově se používá kompakt – účel + „Dobrý nápad“ (česko-slovensky), resp. Good Idea (pro ostatní zahraničí) s tím, že pro jednotlivá písmena jsou použity různé barvy a různé typy písmen.

Jednoznačným kladem nového loga je jeho univerzální použití. Pro cestovní ruch: Dovolenka na Slovensku – Dobrý nápad. Přitom tentýž slovenský „Dobrý nápad“ se použije i pro propagaci slovenské kultury a řady dalších oborů. Celostátní propagace tak dostává jednotnou linku, která násobí účinek a již můžeme Slovensku jen a jen tiše závidět. Rovněž propagační sdělení je naprosto dokonalé: lákavé, stručné a srozumitelné. A v tom je tak trochu háček. Copyright je možné udělat na grafické ztvárnění loga, které se může a nemusí líbit, ale používání spojení Dobrý nápad se nedá patentovat. A tak na nás na internetu vykoukne např. reklamní proklik Chaty tam a tam- dobrý nápad a bůhví kolik dalších takových užití se ještě najde. Prostě – dobrý nápad může mít kdekdo a je otázkou pro psychology, jestli se tím propagace vzájemně spíš posílí nebo oslabí. Pravděpodobně obojí: posílí se slovní spojení v podvědomí, jenže rozptýlí na různé předměty sdělení.

Další problematickou stránkou nového loga je jeho spojení logo+slogan v jednom. Generuje to nárok na prostor, který na rozdíl od předchozích symbolů nejde rozdělit. Zatímco motýlek mohl po určité zapamatovávací fázi poletovat klidně samostatně díky mezitím vžité asociaci s jeho rodištěm, nový kompakt žádnou zkratku neumožňuje. Na prospektech většího formátu se vyjímá dobře, ale co na menších plochách? Uvidíme, jak se s tím oříškem zadavatelé a grafici popasují.

V tuto chvíli dlužno konstatovat, že Dovolenka na Slovensku je naozaj dobrý nápad nejen pro dovolenou, ale i pro kratší cesty, a to v kterékoliv roční době. Turistická infrastruktura se stále zdokonaluje, co by případně pokazilo počasí, napraví termální bazény a wellness i skvělá gastronomie. Novinek bylo představeno plno, stále se vyšperkovává celá krajina – a osvědčená lákadla zůstávají. Takže další dobrá zpráva nakonec: již zažitá výhoda pro studenty a seniory ve formě jízdného ve vlacích slovenských drah zdarma přetrvá i pro letošní rok. Jen je potřeba se v prvním, resp. kterémkoliv slovenském nádraží zaregistrovat, a to pro každý rok nově a pak už jen „kupovat“ lístky za 0 EUR. A protože to nemusí potrvat navěky, bylo by škoda tuto výhodu nevyužít. Pro upřesnění, pro tipy i materiály ohledně cíle cesty si můžete zaskočit na www.slovakia.travel , kde nejdete i odkaz na stránky slovenských drah, kdo dává přednost tištěným materiálům, zahraniční zastoupení cestovního ruchu Slovenska najde v samém centru Prahy, na Náměstí Republiky 3.

Text Ing. Evy Mráčkové byl původně publikován v TTG    http://www.ttg.cz/slovensko-dobry-napad/