
Významná marketingová akce, Czechia Travel Trade Day 2025, proběhne letos v Ostravě. Od 28. do 29. dubna 2025 budou nákupčí i novináři z celého světa mít příležitost objevit turistický potenciál Moravskoslezského kraje.
Travel Trade Day (TTD), je jednou z největších tuzemských akcí na podporu incomingu. Pořádá jej ve spolupráci s partnery, jako například zástupci krajů, měst, destinačních managementů apod. Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism. Cílem je propagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a posílit tak účinně rozvoj příjezdového cestovního ruchu. TTD je dvoudenní akce, naplněná předem domluvenými schůzkami a pracovními jednáními, kde se setkávají zástupci zahraničních cestovních kanceláří s českými podnikateli v cestovním ruchu. „Prostřednictvím největšího tuzemského workshopu na podporu příjezdů do Česka ukazujeme profesionálům z celého světa, že návštěva naší země jejich klienty určitě uspokojí. Letošní ročník v Ostravě představí region mezi turisty aktuálně stále vyhledávanější. Jde o kraj svérázný a specifický. Snoubí se v něm nádherná příroda Beskyd či Jeseníků s pozoruhodnými technickými památkami, které patří mezi největší tahouny cestovního ruchu na severu Moravy a v Česku vůbec, ”shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Věřím, že letošní ročník TTD významně pomůže mimo jiné i oblastem, které zasáhla zářijová povodeň. Inspiraci k pobytům zájemci najdou m .j. na našem portálu Kudy z nudy. Zahraničním návštěvníkům pravidelně přinášíme zajímavosti a tipy na místa, jež v tuzemsku stojí za návštěvu na webových stránkách Visit Czechia, gurmáni si zase objeví své díky našemu speciálnímu projektu Czech Specials.”
Na TTD 2025 spolupracuje CzechTourism s Moravskoslezským krajem, městem Ostrava a destinačním managementem Moravian-Silesian Tourism. „Je nám ctí, že v našem kraji přivítáme tuto mezinárodní akci, která bude mít pozitivní dopad na rozvoj cestovního ruchu v regionu. Ukážeme, že náš kraj je ideální pro aktivní turismus, gastronomické zážitky, poznávání industriálních památek, návštěvu přírody, ale že je i prestižní golfovou destinací. Náš kraj je schopen hostit velké společenské, kulturní, kongresové i sportovní akce, ale je i skvělým cílem pro aktivní odpočinek a výlety pro rodiny s dětmi,” uvádí první náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje Šárka Šimoňáková.
Jednotlivé destinace, v nichž se Czechia Travel Trade Day koná, organizátoři vybírají tak, aby účastníkům představili Česko komplexně. V minulosti proběhl např. v Brně, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni, Olomouci a Hradci Králové.
„Tato událost přivede do Ostravy více než 100 zástupců cestovních agentur a médií z celého světa a také další desítky profesionálů z oboru v tuzemsku a bude mít pozitivní dopad na rozvoj turismu i ekonomiky. Je to významná příležitost pro prezentaci našich atraktivit a služeb a jejich následné zařazení do nabídky cestovních kanceláří,” zdůrazňuje ostravský primátor Jan Dohnal. Součástí akce budou i poznávací cesty pro zástupce zahraničních cestovních kanceláří, touroperátorů a dalších subjektů po Moravskoslezském kraji.
„Desítkám zahraničních hostů už několik dní před zahájením TTD představíme náš kraj díky poznávacím cestám napříč našimi turistickými oblastmi – od Beskyd až po Jeseníky. Zástupci zahraničních cestovních kanceláří si mohou vybrat hned z několika tematicky zaměřených cest, jako je například gastroturismus nebo aktivní turismus. Představíme i naše unikátní produkty jako je Technotrasa, která propojuje industriální skvosty našeho kraje s dominantou Dolní Vítkovice, nebo trasa Pojez, propojující nejlepší restaurace, bary, kavárny, lokální farmy i další podniky v regionu a ukazuje, že náš kraj nabízí i spoustu kulinářských zážitků,” přibližuje jednatel krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism Petr Koudela „Kromě poznávací cesty po Moravskoslezském kraji, včetně Ostravy, připravujeme pro hosty dva společenské večer,y, představující místní kulturu. Především však obchodní setkání, během nichž budou mít zahraniční zástupci cestovních kanceláří a agentur možnost navázat spolupráci s českými, tedy i místními partnery,” uzavírá Jiří Šimon, ředitel informačních center a destinačního managementu v Ostravě.
Miroslav Navara/TZ, foto M. Navara