S cílem zaujmout zahraniční návštěvníky realizovali pracovníci Středočeské centrály cestovního ruchu (SCCR) marketingovou kampaň na Slovensku a v Polsku. Jejich Videospoty lákaly do regionu turisty ze sousedních zemí, odkud tradičně přijíždí nejvíce hostů. Stejně jako vloni cílila SCCR i na české turisty, a to podzimní kampaní „Utečte z města“.
Digitální reklamu středních Čech zaznamenali cestující po celém prostoru letiště Frederika Chopina ve Varšavě. Spoty regionu na 8 plochách viděl v červnu více než1 milion lidí. Slovenská část kampaně zahrnovala digitální reklamu na nově zrekonstruovaném bratislavském autobusovém nádraží Nivy. Od dubna do června se v terminálu objevilo 12 obrazovek se spoty středních Čech a v hlavním vestibulu velká LED tabule. Bratislavskou kampaň teoreticky zaznamenalo více než 12 milionů cestujících.
„Turisté z těchto zemí patří mezi nejčastější návštěvníky kraje. Cílíme na ně dlouhodobě. Vloni přijelo do středních Čech téměř 53 tisíc hostů ze Slovenska a Polska. Kromě kampaní se pravidelně účastníme i veletrhů cestovního ruchu v obou zemích,“ informoval Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.
Kampaň poukázala v průběhu jara a léta nejenom na památky, přírodní zajímavosti, ale i na zážitky v regionu. „Základní koncept kampaně, stejně jako v loňském roce, vycházel z hlavní přednosti středních Čech pro zahraniční turisty, a to jejich bezprostřední blízkost Prahy. Pro návštěvníky představuje region nejen atraktivní cíl díky snadné dostupnosti z hlavního města, ale i možnost zažít dobrodružství nebo objevovat blízkou divokou přírodu v kontrastu k ruchu metropole,“ upřesnila Veronika Štičková, vedoucí marketingového oddělení SCCR. Kampaň doplnila i návštěva novinářů z obou zemí, kterých zavítalo do středních Čech v rámci press tripů celkem 17.
Na podzim letošního roku byla vidět v ulicích a nádražích českých měst nebo v metru kampaň zaměřená na tuzemské publikum s názvem „Utečte z města“.Zaměstnanci SCCR připravili billboardy a vizuály a využili téměř tisíc reklamních nosičů v krajských a statutárních městech po celém Česku, včetně hlavního města. Reklamu jste mohli vidět také v příměstských vlacích mezi Prahou a Středočeským krajem nebo ve vlacích SC Pendolino. V online prostoru měla kampaň podobu bannerových reklam a reklam na sociálních sítích. Letos vznikla i webová stránka www.utectezmesta.cz. „Smyslem bylo ukázat kontrast mezi rušnou betonovou džunglí měst a uklidňující zelení v oblastech mimo městská centra. Střední Čechy představujeme v kampani jako destinaci, kde lidé najdou klid a krásnou přírodu. Využití komplexního mixu jednotlivých kanálů přispělo ke zvýšení povědomí o prezentovaných lokalitách a turistických cílech. Pravděpodobně motivovalo i cílové skupiny k návštěvě regionu,“ dodal J. Kulhánek.
Další kampaň, tentokrát pod názvem „Střední Čechy rodinné“, jste mohli od léta vidět v nejnavštěvovanějším místě středních Čech, kterým je aquapark Aquapalace Praha v Čestlicích. Videospot ve vstupní hale lákal zejména rodiny s dětmi na zážitky v regionu. Kromě oslovených českých návštěvníků zaznamenali reklamu i hosté hotelu, kteří často pocházejí z okolních států.
Od května do září podpořili v SCCR také přehled kulturních akcí v regionu pod názvem „Středočeské kulturní léto“. Celkem 63 akcí navštívilo téměř 7 tisíc návštěvníků, kteří si užili divadlo pod širým nebem, koncerty nebo program letních kin. „V rámci kampaně jsme připravili nový vizuální styl a jednotlivé akce jsme podporovali online i tištěnou inzercí. Web stredoceskekulturnileto.cz přilákal letos mnohem širší publikum. Oproti předchozímu roku se návštěvnost webových stránek zdvojnásobila,“ dodala V. Štičková.
Lucie Vrubsová