Institut turismu agentury CzechTourism zahájil podzimní část série školení pod názvem Akademie cestovního ruchu. Odborníkům se tak otevřela možnost dalších vzdělávacích kurzů. Akademie obsahuje sérii workshopů, školení a přednášek, určených pracovníkům organizací destinačního managementu, turistických informačních center, ubytovacích zařízení a dalších subjektů z oboru cestovní ruch. Pořadatelé pečlivě vybírají témata s vazbou na aktuální trendy oboru v Česku i ve světě.
V těchto dnech proběhl ve dvou termínech kurz, zaměřený na práci s umělou inteligencí (AI). Ta už v Česku, včetně oblasti cestovního ruchu, dlouho nepatří mezi neznámá témata. S její pomocí se i v tomto oboru dají například vyhodnocovat data, vytvářet chatboty, automatizovat opakující se činnosti, nebo pracovat s AI jako pomocníkem pro copywriting.
„Zájem o školení v rámci Akademie cestovního ruchu stále roste, což mě velmi těší. Je to obrazem toho, že odborná veřejnost vnímá změny a témata, která rezonují ve světě i na domácím trhu, chce držet krok s dobou a dále se rozvíjet. Umělá inteligence v našem odvětví hraje stále větší roli. Pomáhá nám dosahovat strategických cílů a výrazně posiluje naši digitální transformaci,“ komentuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Na vzdělávání odborné veřejnosti CzechTourism dlouhodobě spolupracuje se společností Google. „Tato praxe nám umožňuje podporovat rozvoj digitálních dovedností v tak důležitém odvětví, jako je cestovní ruch. AI nám nabízí nespočet možností, jak toto odvětví modernizovat a zefektivnit,“ dodává vedoucí Institutu turismu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Petr Janeček.
Umělá inteligence se řadí mezi hlavní témata letošního podzimního cyklu přednášek. Kurzu s názvem "Buďte produktivnější s AI" se zúčastnily bezmála tři stovky zájemců z řad odborné veřejnosti, od destinačních organizací, po turistická informační centra a vzdělávací instituce. Kvalitu přednášek hodnotí velmi pozitivně. Potvrzuje to i zpětná vazba, kterou pořadatelům akcí zasílají. Mimo jiné oceňují, že kurzy jsou inspirativní a provázejí je konkrétní příklady osvědčené praxe.
„Tato přednáška byla pro mě, jako zkušeného uživatele AI, vítaným osvěžením základů. Po absolvování specializovaných kurzů v USA a následném intenzivním sledování trendů jsem ocenil možnost aktualizovat si znalosti v kontextu českého trhu. Je chvályhodné, že CzechTourism přichází s takovou iniciativou, protože vzdělání v AI je klíčovým diferenciátorem úspěšných podniků a je zarážející, jak výrazně zaostávají odvětví jako cestovní ruch a hotelnictví. Každá snaha o změnu tohoto stavu je proto více než žádoucí. Myslím si, že CzechTourism tímto krokem významně přispívá k digitalizaci českého cestovního ruchu. Věřím, že se podobné iniciativy dočkají v budoucnu ještě větší podpory,“ shrnuje za všechny své dojmy jeden z účastníků školení Milan Pavelka ze společnosti Hotelmax, která nabízí poradenské služby v oblasti hospitality.
AI není jediným tématem vzdělávání v gesci CzechTourismu. Kromě školení na téma umělé inteligence nabízí CzechTourism kurzy zaměřené například na zpracování dat, marketing nebo digitální průvodce. K dispozici je i školení, na němž členové týmu Institutu turismu představí účastníkům portál tourdata.cz, nebo výsledky výzkumů Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a Iritace rezidentů. Veškeré aktuální informace jsou na webových stránkách agentury CzechTourim.
Miroslav Navara/TZ