V rámci projektu Podpora marketingových aktivit v jižních Čechách spustila minulý týden Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) webové stránky, určené polským a maďarským návštěvníkům jižních Čech. Jejich reakce byla okamžitá a potvrdila značný zájem turistů o rekreačních pobytech na jihu Čech.
V rekordním předkovidovém roce 2019, kdy Jihočeský kraj zaznamenal historicky nejvyšší návštěvnost hromadných ubytovacích zařízení, se v jižních Čechách ubytovalo téměř 1,2 miliónu hostů z tuzemska a více než 636 tisíc ze zahraničí. To představovalo procentuální skóre 64/36 ve prospěch domácích návštěvníků. Bilance Češi/cizinci v počtu přenocování činila 76/24. Více než polovinu všech zahraničních hostů regionu tvořili Asiaté. Ti loni vůbec nepřijeli a vracet se do Evropy budou velmi pomalu. „Naše už dříve avizované cílení na domácí a blízké trhy je tak zcela logické. Zmiňované aktivity jsou součástí on-line mediální kampaně Jižní Čechy opravdová láska realizované v ČR i za našimi hranicemi,“ poznamenal ředitel JCCR Jaromír Polášek. „Jsme v situaci pokračující, i když slábnoucí, koronavirové pandemie. Restart cestovního ruchu tak stále svazují různá protiepidemická, která mimo jiné omezují překračování hranic mezi jednotlivými zeměmi. Svou pozornost jsme tak proto vedle domácí klientely zaměřili na blízké trhy, tedy na návštěvníky z okolních evropských zemí. Díky nim se snažíme minimalizovat ztráty z absence asijských hostů,“ poznamenal na závěr.
Objevte krásy jižních Čech – Odkryj piękno Czech Południowych
Polská a maďarská mutace webu www.jiznicechy.cz obsahuje informace o kulturních a přírodních atraktivitách, památkách a historických městech, ale i tipy na výlety v jižních Čechách. Návštěvníci webu si mohou prohlédnout a stáhnout i brožury Jižní Čechy, Perla České republiky, Památky a Opravdová historická města v jižních Čechách v polštině a maďarštině.
„On-line mediální kampaň jižní Čechy opravdová láska, která je zaměřená na turisty z Polska, Maďarska a Nizozemí, jsme spustili prvního června. Probíhá jako bannerová kampaň formou RTB (Real Time Bidding), kampaň na Facebooku a Instagramu a video kampaň v síti Google. Už sedm dní od jejího spuštění došlo k obrovskému nárůstu počtu návštěvníků nově spuštěných jazykových mutací. Největší nárůst dle lokality zaznamenali Poláci, kteří v návštěvnosti překonali dokonce i Čechy,“ konstatovala hlavní projektová manažerka JCCR Eva Borsányi.
Z Polska zaznamenala JCCR za sedm dní 12 034 návštěv, což představovalo více než 39,5 procent všech návštěv webu. K rapidnímu nárůstu došlo také u Nizozemců (7 140 návštěv, s podílem více než 23,5 %) i Maďarů (3 804 návštěv, s podílem cca 12,5 %), kteří tak předstihli například Němce, Rakušany či Slováky. „Čeští návštěvníci minulý týden představovali necelých 22 procent návštěv. Nicméně je třeba říci, že uplynulých sedm dnů je velmi nestandardních v rámci návštěvnosti webu jižních Čech a je velmi patrný vliv masivní internetové reklamy JCCR na zmíněných zahraničních trzích. Mediální kampaň, zaměřená na blízké trhy by měla trvat až do konce října,“ dodala E. Borsányi.
V rámci projektu, který je spolufinancovaný z prostředků Ministerstva pro místní rozvoj a Jihočeského kraje, vznikly kromě maďarských a polských brožur i materiály v holandštině. Od července organizace spuští webové stránky „Jižní Čechy“ ještě ve francouzštině a španělštině.