Nahlédněme krátce do minulosti: dovolené ve městech zůstaly navzdory poklesu o 5,2 milionu cest Evropanů i v minulém, koronavirovém roce hlavní součástí příjezdů ze zahraničí. I pro rok 2021 jsou města turistickým magnetem číslo jedna. Potvrzují to nejnovější analýzy World Travel Monitor od společnosti IPK International. Zároveň se zvyšuje zájem o dovolené s důrazem na ohleduplnost k životnímu prostředí a přírodě: 80 % dotázaných považuje za pravděpodobné, že koronavirová pandemie povede k větší udržitelnosti a ohleduplnosti v turismu. Tyto závěry respektuje DZT a ve své inspirační kampani German.Local.Culture. ukazuje zajímavosti německých měst, jako jsou zvyky, řemesla a manufaktury, kulinářství, kultura, architektura, ale i krajina a příroda jak ve městech, tak jejich širokém okolí. Za dodržení aktuálních protikoronavirových opatření a zejména po zrušení cestovních omezení jsou jejich návštěvy otevřeny. Německo se tak jeví jako turisticky velmi atraktivní destinace.
- Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, k tomu uvádí: „Ze souhry autentických zážitků v městských destinacích, poznání regionálních tradic a pestré turistické nabídky v okolí měst vzrůstají navzdory pandemii šance pro Turistikou zemi Německo. Cestující, zajímající se o život ve městech, přezdívaní „City Life Enthusiasts“, jsou podle studie Evropské cestovní komise (ETC) z února 2021 s 33,9 % kvantitativně největší skupinou, která hodlá během příštího půl roku znovu vycestovat. Tyto naše potenciální hosty překvapujeme a inspirujeme zajímavými informacemi.“ Jádrem kampaně jsou čtyři tematické oblasti, zachycující nejdůležitější motivace hostů a usnadňující orientaci v nabídce.
Flair – objevujme eleganci: od hrázděných domů až po street art
Téma „Flair“ představuje různé architektonické styly, místní atmosféru měst a regionů i kulturně zajímavá a zvláštní místa, od pouličního umění až po čtvrti se zajímavou historií. Vyzdvihuje známé turistické hity, ale i malá města, která vzbuzují zájem díky jejich regionálním odlišnostem, historii nebo aktuálním kulturním událostem.
Craft - poznejme řemeslné tradice
Kolik pokladů má Německo z hlediska staletých tradic a zvyků, ukazuje kampaň s tématem „Craft“, neboli řemeslo. Cechy a manufaktury jsou místa, kde se udržuje tradiční řemeslo a dále se o něj pečuje. Na mnoha místech mohou cestovatelé nahlížet řemeslníkům a designérům přes rameno a zažít originální kousek Německa. Odkazy tak stále žijí…
Taste - požitek a chuť místní gastronomie
Zažijte turistickou zemi Německo s jejím lokálním a regionálně typickým jídlem a pitím - to je součástí dovolené v Německu pro více než polovinu hostů. Kampaň na tento zájem navazuje tématem „Taste“, neboli chuť. Ukazuje mladou generaci restauratérů a kuchařů, kteří interpretují tradiční kulinářské umění moderním způsobem. Nechybějí vhodná vína ze třinácti německých vinařských oblastí, či pivo z některého z více než 1 500 pivovarů.
Green - města a příroda s respektem
Udržitelnost a ohleduplnost k přírodě je celosvětovým trendem. Zahraniční hosté hledají nabídky ohleduplné k životnímu prostředí ve městech a kombinují kulturní nabídky měst s možnostmi výletů do přírody v okolí. Popř. naopak jedou na dovolenou na venkov a využívají ekologické dopravní prostředky k poznávání měst. Vše, co k tomu Německo nabízí, je prezentována pod názvem „Green“.
Partnery kampaně German.Local.Culture jsou Brémská turistická centrála (BremerTouristik-Zentrale), Německý vinařský institut (Deutsche Weininstitut), Turismus romantického Poryní (RomanticRhineTourism), společnost Sasko-Anhaltsko a Stuttgart Marketing.
Miroslav Navara/foto DZT