Jan Pohaněl
Během aktuálního stavu uzavřených hranic soustřeďuje Německá turistická centrála své probíhající marketingové aktivity na všech svých sociálních kanálech po celém světě v komunikační kampani #DiscoverGermanyFromHome. Hlavním cílem je přinášet pro své fanoušky inspirativní, empatický a zároveň informativní obsah zábavnou a interaktivní formou.
Kampaň zahrnuje virtuální zážitkové formáty destinací v Německu ze všech 16 spolkových zemí. Vyzývá k virtuálnímu objevování Německa jako turistické destinace, čímž posiluje kontakt s potenciálními návštěvníky Německa. Kromě zmíněného hashtagu #DiscoverGermanyFromHome kampaň používá také hashtagy, které jsou již v oběhu, jako je #staysafe, #stayathome nebo #traveltomorrow.
„Navzdory uzavření hranic zůstáváme aktivní,“ vysvětluje Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT. „Neustále se pohybujeme na více než 30 kanálech sociálních médií, abychom udrželi zájem o Německo jako turistickou destinaci, a to inspirativním a informativním způsobem. Zaměřujeme se na zábavné a interaktivní příspěvky. Kromě přímého kontaktu se zákazníky využíváme naše zavedené online nástroje k udržení aktivního dialogu s našimi partnery v německém a mezinárodním cestovním ruchu.“
Vzhledem k současné situaci DZT posunula do druhé poloviny roku všechny plánované marketingové aktivity, a to jak kampaně specifické pro jednotlivé trhy, tak i globální kampaně „German Summer Cities“ a „#WanderlustGermany“. Přípravy byly již dokončeny, takže digitální obsahy kampaní mohou být spuštěny pomyslným stisknutím tlačítka.
V souladu se současným vývojem v různých zdrojových trzích by mohla být od druhé poloviny roku postupně zahájena opatření pro zotavení cestovního ruchu.
Německý turistický incoming se v důsledku koronavirové krize během několika týdnů prakticky zastavil. Cestovní omezení ovlivňují jak vstup do Německa, tak i odjezdy z hlavních zdrojových trhů. Zlepšení současné situace bude možné až v případě, kdy příslušná administrativní opatření na straně Německa i ve zdrojových trzích umožní ekonomický restart cestovního ruchu.
Německá turistická centrála
Německá turistická centrála (DZT) je národním úřadem cestovního ruchu s hlavním sídlem ve Frankfurtu nad Mohanem. Z pověření Spolkového ministerstva hospodářství a energie zastupuje Německo jako zemi cestovního ruchu a na základě rozhodnutí Německého spolkového sněmu je tímto ministerstvem podporována. DZT vyvíjí a komunikuje strategie a produkty, aby nadále budovala kladnou image německých turistických destinací v zahraničí a podporovala cestovní ruch do Německa. K tomu provozuje 31 zahraničních zastoupení po celém světě.