Česká chuťovka si jako nezávislá iniciativa potravinářských odborníků vybudovala za 16 let své existence jedinečné postavení mezi uznávanými značkami kvality českých potravin. Zřejmě tyto značky uznávají i zákazníci, protože mnozí výrobci, jak se ukázalo při slavnostním předávání jmenovaných ocenění dne 24. října, se do soutěže opakovaně a rádi vracejí. Vysoutěžená loga České chuťovky a Dětské chuťovky totiž zákazníkům srozumitelně sdělují, že dané potraviny jsou nejen kvalitní, ale především mají skvělou chuť.
Již 16. ročník soutěže o značku Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2024 a Dětská chuťovka 2024 proběhl pod záštitou ministra zemědělství Marka Výborného, Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova, prezidenta Agrární komory Jana Doležala a prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáše Prouzy. Uspělo celkem 32 českých firem, jejichž představitelé převzali na slavnostním vyhlášení výsledků ve čtvrtek 24. října v Národním zemědělském muzeu v Praze ocenění za nejchutnější potraviny vyrobené v České republice. Značkou ČESKÁ CHUŤOVKA 2024 se tak může nově pyšnit 91 výrobků a značkou DĚTSKÁ CHUŤOVKA 2024 pak dalších 19.
Titulem Rytíř české chuti byl poctěn Jaroslav Janoušek, který celý svůj profesní život zasvětil oboru zpracování masa. Pod jeho vedením se provozy v Plané nad Lužnicí a Kostelci staly synonymem kvality a inovace ve výrobě masných produktů Přítomní novináři pak na místě také ocenili tři dle nich nejchutnější letošní potraviny: Tlačenku výběrovou z uherskobrodské rodinné firmy VOMA, Koláč sváteční – borůvkový z pekařské výroby Globus a Dezert do misky Schwarzwald z Jizerských pekáren.
Získaná ocenění Česká chuťovka a Dětská chuťovka pro úspěšné výrobce představují i značný marketingový potenciál. Výsledky letošní soutěže opět potvrdily, že ocenění čeští potravináři si zaslouží respekt a úctu, když v současných nejistých ekonomických podmínkách dovedou nejen udržet vysokou kvalitu své produkce, ale přichází i s řadou zlepšení a inovací. Právem by si zasloužili i promyšlenější vládní systémovou podporu a úbytek byrokratických obezliček při vytváření férových tržních podmínek. Podle statistik totiž tvoří domácí a chutné potraviny jeden z důležitých aspektů pocitu spokojenosti a sounáležitosti ve společnosti.
Přehled letošních oceněných výrobků značkou ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA naleznete zde: www.ceskachutovka.cz nebo www.facebook.com/ceskachutovka.
Josef Sléha