Přestože současná situace nepřeje aktivnímu trávení volného času a výlet si můžete naplánovat jen do uliček vlastního města či vesnice, i tak můžete vyrazit „na cestu“ po středních Čechách. Moderní technologie umožňují navštívit řadu míst z bezpečí a tepla domova. Středočeská centrála cestovního ruchu vám přináší tipy na nejbližší kulturní online akce, které vás zavedou do Benešova či Kutné Hory.

Týden mozku je festival o nejnovějších objevech a trendech ve výzkumu mozku a neurovědách. Jedná se o celosvětovou kampaň, zvyšující povědomí veřejnosti o úspěších a přínosech výzkumu mozku. Je součástí Brain Awareness Week (BAW). Tradici Týdne mozku v České republice založil český neurovědec, profesor Josef Syka, v roce 1998.

Již pátý ročník konference v cestovním ruchu Travelcon proběhne v termínu 15. a 16. dubna a stejně jako v loňském roce se kompletně přesune do on-line prostoru. Dvoudenní akce v režii Jihočeské centrály cestovního ruchu bude plná přednášek, workshopů a diskuzí. Zaměří se na čtyři stěžejní témata. Jedná se to zákon o cestovním ruchu, dále, co dělat pro přežití v současné době, investiční příležitosti a dlouhodobý efekt dopadu pandemie na odvětví turismu.

Ľubo Mäkký

Největší slovenský turistický portál Hiking.sk přešel pod křídla placeného Denníku N. Hiking.sk založil před 18 lety turista Ľubo Mäkký. Později se k němu přidala Soňa Mäkká. Partnerská dvojice vede Hiking dosud. Obsah se soustřeďuje především na domácí slovenská témata. Portál Hiking samostatně nepřežil koronavirovou pandemii a od 1. března patří do portfolia Denník N. "Ľubo so Soňou budú naďalej Hiking rozvíjať," píše se v tiskové zprávě. "Značka a identita Hikingu bude zachovaná, prejdeme však pod doménu dennikn.sk."

Jakub Turek

Středočeská centrála cestovního ruchu přináší žhavé novinky z organizací kraje. GASK, Galerie středočeského kraje v Kutné Hoře, nechce ztrácet kontakt se svými návštěvníky, a proto nyní využívá virtuální prostor jako inspirativní prostředí. Sdružení Český ráj vydalo elektronické tipy na výlety a Muzeum Českého krasu v době koronakrize zase pomáhá učitelům ve výuce on-line a zdarma.

Již několik let se po světě rozmáhá nový, zajímavý, životní styl, a to práce on-line z jakéhokoliv místa na světě. Takoví lidé nosí svoji živnost nebo práci v počítači, ti mladší dokonce v chytrém telefonu. Je jedno, kde právě jsou, hlavně když mají dobré internetové připojení a jim milé prostředí kolem. Protože putují po státech či světadílech a domov mají tam, kde právě jsou, vysloužili si označení „digitální nomádi“. Právě na ně se zaměřila Chorvatská centrála cestovního ruchu, když zahájila novou propagační kampaň „Chorvatsko, vaše nová kancelář“. Cílem této akce je představit tuto zemi jako atraktivní a dobře připravený turistický cíl i pro digitální nadšence, tedy ony „nomády“. Reklamní kampaň najdete kromě mediálních PR aktivit i na sociálních sítích Facebook a Twitter.