Dovolená v Česku letí

Dosud největší kampaň na podporu domácího cestovního ruchu představila v těchto dnech státní agentura CzechTourism, jejímž zřizovatelem je MMR. Kampaň s hlavním mottem „Dovolená v Česku – to letí!“ má občanům České republiky ukázat atraktivní možnosti trávení volného času v tuzemsku. Význam domácího cestovního ruchu v recesi roste: podle průzkumu agentury CzechTourism letos plánuje dovolenou v ČR téměř 60% našich spoluobčanů.

 

 

 

http://turistika.cz/ctp/images/stories/tk%20vondruka.jpg

 

Situaci se přizpůsobují i podnikatelé, kteří se více zaměřují právě na tuzemskou klientelu. Snad právě proto klesá i počet stížnosti hostů a turistů na nedostatky ve službách, které bývaly cílem kritiky v ubytování a pohostinství především v nedávné době. Zdá se, že si personál v restauracích i  penziónech začal uvědomovat, že zákazník nespokojený s velikostí a kvalitou porce i s neochotnou obsluhou se již příště jednoduše nevrátí a dá přednost jinému podniku.

 

„Zatímco incoming se vyrovnává s důsledky recese i přírodních rozmarů, domácí cestovní ruch se může stát tahounem celého odvětví,“ říká ministr pro místní rozvoj Rostislav Vondruška.

Podle průzkumů veřejného mínění téměř 60% občanů ČR letos plánuje tuzemskou dovolenou, dalších deset procent zatím váhá. Podpořit jejich rozhodování by měla i právě zahájená kampaň, s níž se budou od května do října setkávat v televizi, rozhlase, tisku nebo internetu.

 

„Naší propagací chceme oslovit všechny věkové skupiny – od mladých přes rodin s dětmi až po seniory. Česko jim představíme především prostřednictvím aktivit, které zde mohou podnikat. Veškerou prezentaci přitom zastřešuje nové logo domácího cestovního ruchu a slogan To letí!“, dodává vedoucí projektu Markéta Chaloupková.

 

Pomoc z fondů EU

K realizaci kampaně pomohly evropské peníze, které CzechTourism čerpá v rámci Integrovaného operačního programu. Přes sedmdesát milionů korun bude použito na mediální kampaň, přestavbu portálu Kudy z nudy, vytvoření studijních materiálů pro výuku cestovního ruchu na školách nebo na zavedení systému sledování návštěvnosti turistických informačních center.

Cílem projektu je tedy především zvýšit povědomí občanů o možnostech trávení volného času v tuzemsku. Češi totiž sice vysoce hodnotí turistickou atraktivitu naší země, ale její propagaci spojují především se zahraničními turisty

„Rozvoj domácího cestovního ruchu se přitom stává klíčovým pro regiony i podnikatele, kteří právě od tuzemských návštěvníků turistických lokalit mohou očekávat zvýšený zájem o jejich nabídku,“ říká Markéta Chaloupková.

 

Výborný nápad, dobrý marketingový tah

Tahavý slogan „To letí!“ předznamenává propagaci oproštěnou od dosud zažitých představ, svázaných s tuzemskou dovolenou (je levná, není to daleko, všude se domluvíme) a nezávisle na nich prezentuje aktivity, které je možné v České republice podnikat a o nichž je možné říci, že skutečně „letí“. Kampaň tak poněkud netradičně neklade důraz na krásná známá i neznámá místa, ale především na volnočasové aktivity. V souladu se záměrem oslovit všechny cílové skupiny se mění nejen obsah sdělení, ale také variace sloganu To letí! – S kamarády po Česku, S rodinou po Česku nebo třeba Poznávat Česko. A během prázdnin se bude moci veřejnost o turistické nabídce tuzemska přesvědčit na Dnech domácího cestovního ruchu, které se budou konat s rozdílným tématickým zaměřením na 4 místech České republiky.

 

Projekt obsáhne ještě řadu dalších aktivit. Připravuje se vydání mapy atraktivit pro všechny turistické oblasti ČR či vtvoření studijních materiálů pro škol, kde se cestovní ruch nevyučuje. Změny rovněž zažije i internetový servis CzechTourism.

„Kromě kompletní přestavby hlavní informační základny kampaně – oblíbeného a vysoce navštěvovaného turistického portálu Kudy z nudy – bude v jeho rámci zaveden také systém využívání služeb turistických informačních center,“ vysvětluje vedoucí portálu Štěpánka Orsáková.

 

Více informací na:

www.czechtourism.cz, www.kudyznudy.cz nebo www.czechtourism.com , Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

 

 

 

 

Ministr Rostislav Vondruška: Kampaň na podporu domácího cestovního ruchu je realizovaná v rámci projektu Integrovaného operačního projektu „Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu“.  (Foto:  Miroslav Feszanicz)