Na obzoru ITB Berlín

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}

Na obzoru ITB Berlín

 

Leader světových veletrhů cestovního ruchu se rychle blíží

 

 

 

Veletržní společnost Messe Berlín má za sebou celá desetiletí činnosti, na kterou může být právem pyšná. Za dob totality fungovalo berlínské výstaviště jako výkladní skříň Západu uprostřed totalitního území bývalé NDR a postupně se rozrůstalo až do dnešních 26 rozlehlých výstavních budov s komfortním zázemím pro vystavovatele i návštěvníky, které se – například právě při burze cestovního ruchu – ITB - zcela naplní expozicemi vystavovatelů. Má to samozřejmě své opodstatnění. Po dlouhá minulá desetiletí patřili Němci k nejpočetnějším cestovatelům do všech možných turistických destinací na celé zeměkouli. I když v současné době - vzhledem ke globálnímu ekonomickému vývoji - i oni viditelně šetří, stále je německý turistický trh obchodně mezi nejzajímavějšími. Navíc – kromě několikadenního veletrhu v březnu každého roku se většina zahraničních destinací v Německu trvale prezentuje prostřednictvím tamních zastoupení, pečujících o jejich marketing v průběhu celého roku.

 

O kolosálních rozměrech ITB svědčí již samotné základní statistické údaje: během pěti výstavních dnů se tu vystřídá 170 tisíc návštěvníků, z nich 113 tisíc odborných. Svou nabídku zde uvede na 11 tisíc vystavovatelů z více než 180 zemí všech kontinentů. Již dávno platí fakt, že program veletrhu nemůže obsáhnout jedna osoba, i kdyby se nezastavila. Veletrh se vyvinul do tématicky oddělených programů, kdy každý z nich sám o sobě naprosto vyplní veletržní čas. Paralelně vedle sebe tak probíhají programy jako vědecko-analytický, obchodně-metodický, kongresový, informativní pro novináře a publicisty, technologický a inovativní, atd.

Konají se desítky seminářů, přednášek, kulatých stolů a panelových diskusí, tiskových konferencí, prezentací různých firem a společností, ale i akcí společenských a zábavních. To vše v rozměrech naprosto bezkonkurenčních. Jednotlivé segmenty si vyžádala už i samotná nabídka. Samostatně se tak vyskytují např. expozice pro mladé, pro cyklisty, pro seniory, pro ženy, pro homosexuály, pro milovníky okružních jízd velkými výletními loděmi, dobrodruhy, atd.

 

V posledních letech se dostaly do obliby akce partnerských zemí. Letos takovou zemí bude Mexiko, které tak dostane o poznání více prostoru pro svou prezentaci než ostatní země. Česká republika se každoročně zúčastňuje společnou expozicí pod patronací agentury CzechTourism. Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) vysílá pro letošní rok signály o pozitivních výhledech mezinárodní turistiky.Lze tedy předpokládat, že se to na superveletrhu ITB Berlín projeví i v tomto roce opět rekordními statistikami účasti…

 

M. Korintová/ L. Kubalová