Hluboká je nejatraktivnější tuzemskou nabídkou


PRAHA (26. 10. 2010)  - Agentura CzechTourism, provozovatel portálu s tuzemskými turistickými nabídkami www.kudyznudy.cz, vyhlásila na tiskové konferenci výsledky soutěže Ceny Kudy z nudy 2010.

Do hlasování se zapojilo 11 tisíc lidí, kteří odevzdali více než 62 tisíc hlasů. Absolutním vítězem druhého ročníku soutěže o nejatraktivnější tuzemskou turistickou nabídku se stala Hluboká nad Vltavou – půvabný zámek se zajímavými doprovodnými programy a novou zimní prohlídkovou trasou.

„Druhý ročník soutěže Ceny Kudy z nudy 2010 předčil naše očekávání a dokázal, že Češi nemají s trávením volného času „doma“ žádný problém. Zajímají je nové, originální a atraktivní nabídky. Potvrzuje se, že jsou národem zvídavým – chtějí hodně poznávat, zajímají je zážitkové a aktivní dovolené,“ zhodnotil soutěž ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Absolutní vítěz soutěže od agentury CzechTourism získá 100 tisíc korun na propagaci své aktivity. Spolu s dalšími vítězi za jednotlivé turistické regiony se mu dostane exkluzivní publicity včetně prezentace na akcích CzechTourismu. Všichni vítězové a nominovaní získávají nadstandardní propagaci.

Naprázdno nevyjdou ani nominované aktivity v jednotlivých podkategoriích. „Nabízíme jim PR propagaci v tuzemsku i zahraničí zahrnující mj. uveřejnění spotů a článků v nejrůznějších médiích. Příští rok pak v rámci akce To nejlepší z Kudy z nudy představíme oceněné nabídky odborníkům,“ dodává Štěpánka Orsáková, vedoucí týmu Kudy z nudy. Všechny subjekty se samozřejmě objeví i v dalším díle knihy Kudy z nudy, která vyjde na jaře 2011.

O vítězných nabídkách soutěže Ceny Kudy z nudy 2010

Zámek Hluboká  absolutní vítěz soutěže Ceny portálu Kudy z nudy 2010

Hluboká je ideálním výletním cílem pro milovníky historie, nenapravitelné romantiky a na své si zde přijdou i vyznavači sportovních aktivit. Ve všeobecném povědomí figuruje jako nejhezčí zámek ČR, který za svou současnou podobu vděčí rodu Schwarzenbergů. Ty tam jsou doby, kdy se Hluboká ukládala do zimního spánku. Od loňska zde funguje zimní prohlídkový okruh a stala se z ní tak aktivita na celý rok – ostatně jen tak dokáže odbavit všechny zájemce o prohlídku. V roce 2009 byla Hluboká druhým nejnavštěvovanějším místem v Jihočeském kraji.

Páteřní cyklostezka u Baťova kanálu – držitel Ceny redakce portálu Kudy z nudy 2010

Baťův kanál patří k nejoblíbenějším turistickým cílům Východní Moravy. Jeho břehy nyní lemuje moderní cyklostezka dlouhá celých 80 km! Plavba na lodi a cykloturistika se ukázaly jako skvělá kombinovaná volnočasová aktivita, možnost nalodit se i s kolem je proto stále populárnější. Na stezku přímo navazuje síť Moravských vinařských stezek.

Vojenské muzeum Králíky – držitel Ceny ředitele agentury CzechTourism 2010

Dnes nejmodernější vojensko–historické muzeum v ČR prošlo v uplynulém roce rozsáhlou přestavbou financovanou z fondů EU. Moderní expozice jsou věnovány armádě, obraně státu a československým opevněním. Expozice je rozmístěna na úctyhodné ploše 3 tisíce metrů.

Akcí roku 2010 se podle hlasujících staly Slavnosti pětilisté růže v Českém Krumlově.

O soutěži Ceny Kudy z nudy 2010

Všechny turistické aktivity zaregistrované na portálu www.kudyznudy.cz prošly během května a června 2010 prvním, neveřejným kolem soutěže. V něm odborníci z oblasti cestovního ruchu vybrali v každém ze 17 turistických regionů deset aktivit, které nominovali do druhého kola. Celkem tak do veřejného hlasování postoupilo 170 turistických nabídek. Z nich pak mohla veřejnost od 1. července do 31. srpna 2010 vybírat tu nejlepší. Čtenáři portálu mohli do hlasování doplnit také své tipy. Z celkového počtu hlasů tyto tipy činí necelých 7 %, přesto dokázaly v několika regionech posunout aktivitu, která nebyla nominována, na medailové pozice. Systém byl jednoduchý – stačilo vyplnit interaktivní hlasovací formulář. To udělalo přesně 10 852 lidí, kteří odevzdali 62 131 hlasů. V průměru tak každý hlasující označil 6 turistických aktivit. V rámci soutěže udělila odborná porota dvě zvláštní ceny – Cenu redakce portálu Kudy z nudy a Cenu ředitele agentury CzechTourism. V soutěži čtenáři vybírali také akci roku.

 

Využito  zprávy CzechTourism