Go a Regiontour otvírají brněnskou veletržní sezonu

Antonín Karoch

Už tento čtvrtek 18. ledna zahájí letošní brněnskou výstavní sezou turistické veletrhy Go a Regiontour. Protože v současné době už patří Výstaviště městu Brnu kmpletně, dal se očekávat i nový koncept mnoha akcí. Turistické veletrhy nejsou výjimkou.

Protože si letos připomínáme sto let od založení Československa v roce 1918, ubude prý pro Jižní Moravu nezbytných cimbálů a místo toho opanují nejnovější pavilon P a pavilon F kapely, které nám připomenou velice zajímavou a neopakovatelnou atmosféru doby I. republiky.

Krom všech krajů Česka, z nichž mnohé se budou prezentovat ve velké expozici agentury CzechTourism, což je státní příspěvková organizace Ministerstva pro místní rozvoj ČR, se představí i zástupci Maďarska, Rakouska, Chorvatska, Slovinska a Švýcarska. Jak oznámila ředitelka českého zastoupení slovenského cestovního ruchu, Klára Badinková, ze Slovenska přijedou do Brna, krom jediného, všechny kraje. Oproti loňskému roku registrují pořadatelé i nárůst zástupců cestovních kanceláří z dalších zemí z 19 na 26. Nově se veletrhů zúčastní i karibské země Kuba a Dominikánská republika.

Veletrh Go se zaměřuje především na výjezdovou turistiku. Vedle cestovních kanceláří a agentur se hop účastní především poskytovatelé služeb cestovního ruchu oblíbených zahraničních destinací a zahraniční turistické centrály. Regiontour je zase jakousi prezentační vizitkou cestovního potenciálu České republiky. Je to projekt na podporu incomingu a domácího cestovního ruchu. Souběžně s veletrhy se koná i doprovodný Festival krajových specialit a regionální potraviny Reg Food Fest, cestovatelská Go kamera a mezinárodní soutěž pro mladé kuchaře a cukráře Gastro Junior Brno 2018 – Bidfood Cup.