V. regionální konference cestovního ruchu Hodonínska

V prvním prosincovém týdnu uspořádala Okresní hospodářská komora Hodonín ve spolupráci se Společenstvem podnikatelů v cestovním ruchu okresu Hodonín v pořadí již pátou regionální konferenci cestovního ruchu Hodonínska. „Cílem konference bylo ukázat, jak dnes český turista plánuje svoje dovolené, co je důležité při propagaci firmy nebo jeho produktu, jak přilákat nové návštěvníky a především, jak si je udržet.“, uvedl ke konferenci ředitel OHK Hodonín Michal Švagerka. Dále doplnil, že konference je také místem setkávání, navazují se nové kontakty a plánuje se spolupráce mezi aktéry cestovního ruchu v našem regionu. Vinné sklepy Skalák jsou tak již tradičně místem jakéhosi společenského setkání na závěr turistické sezóny.

Konference se zúčastnili především podnikatelé z cestovního ruchu, zástupci samosprávy, místních akčních skupin, mikroregionů, informačních center. Zájem měl i zástupce Zoologické zahrady Hodonín, Národního kulturního památníku Velké Moravy v Mikulčicích a Národního ústavu lidové kultury ve Strážnici. V letošním roce byl i velký zájem z řad vinařů. Přijela i mladá začínající vinařka, která svoje podnikání založila však na výrobě kvalitních vinných moštů z pečlivě vybraných a šetrně zpracovaných hroznů Magdaléna Válková ze Slovácké moštárny Strážovice. „Na konferenci mě zaujala přednáška, jak propagovat novým způsobem naše firmy a výrobky a cenné bylo pro mě i navázání kontaktů s Centrálou cestovního ruchu. S tou jsem se již domluvila na společné prezentaci na veletrhu cestovního ruchu v Brně. Prostředí konference bylo výborně zvoleno a přátelská atmosféra mě velmi mile překvapila.“ Provozovatelka Penzionu u zámku v Miloticích Martina Běhulová dodala: „Už začátek byl výborný, společná snídaně, známé tváře po roce. A hned začnu vylepšovat webové stránky, pečlivě jsem si poznačila z přednášky Dark Side a možnosti prezentace na sociálních sítích, jak nám to zde nastínil kolega z portálu Turistika.cz.“

V dopoledním bloku vystoupila se svými příspěvky Okresní hospodářská komora Hodonín, Centrála cestovního ruchu Jižní Morava, zástupci přední marketingové společnosti Dark Side Praha, portálu Turistika.cz, wellness coach z Institutu rozvoje služeb a wellness. Přednáška, která upoutala opravdu všechny přítomné, byla z praxe obchodního a marketingového ředitele Templářských sklepů Čejkovice pana Lukáše. Novým zajímavým tématem v jeho přednášce byla historie, ale především téma důležitosti loga a obchodní značky. „Tomuto tématu by se více mohla věnovat konference příští“, uvedla spoluorganizátorka akce Renáta Holešínská ze Společenstva podnikatelů v cestovním ruchu okresu Hodonín.

Odpolední blok tradičně patřil tématu – co se nám podařilo v této turistické sezóně a co plánujeme na roky příští. Také se prezentovali svými výrobky jednotliví podnikatelé. Protože je centrem našeho regionu folklor, přijel letos i výrobce krojové obuvi Martin Tomaštík z Josefova. Přivezl ukázku ženské a mužské obuvi k tradičnímu kroji a na otázku, jestli mu dnešní konference něco přinesla, prohlásil: „Nejdřív jsem ani nechtěl jet, že je to ztráta času, kdesi sedět a poslouchat přednášky, že raději ušiju aspoň jednu botu. Ale pak jsem si řekl, že v tom každodenním shonu si zasloužím, abych byl chvilku i v pěkném prostředí mezi lidmi a ne sám v dílně. A nelituju. Bylo to naprosto bezvadné, moc jsem si to užil a dokonce jsem zde dostal zakázku na výrobu bot k pánskému kroji Veselska. Pán pracuje tuším někde na informačním centru, kde já bych k němu jinak přišel. No a taky jsem si velmi pochutnal na obědě a na latách s povidly, které jsem nejedl snad od té doby, co zemřela babička. Takže pokud bude možnost, přijedu zase.“

Účastníků konference postupně přibývá. Před pěti lety se jich sešlo kolem čtyřiceti a dnes jsme měli na prezenční listině podepsáno přes 70 osob. Všichni se po ukončení shodli na tom, že takovéto akce jsou přínosem pro nové poznatky a informace, ale je to také způsob, jak se setkat s novými lidmi ve společné „branži“ a prodiskutovat, co se v uplynulé sezóně povedlo a co se dá ještě zlepšit. Těšíme se z toho, že se nám dílo daří a považujeme to za malý závazek připravit dobré téma konference i na rok 2016.

Skalák, 3. 12. 2015

Michal Švagerka, ředitel Okresní hospodářské komory

 

Renáta Holešínská, spoluorganizátorka, Společenstvo podnikatelů v cestovním ruchu okresu Hodonín