Německá turistická centrála (DZT) spouští svůj první projekt virtuální influencerky. Ten aktivně využívá umělou inteligenci pro mezinárodní marketing turistické destinace Německo. Spuštěním „Emmy“, tedy influencerky, generované umělou inteligencí, vytvořila DZT inovativní a interaktivní ambasadorku německé turistiky.
Projekt virtuální influencerky vyvinuli odborníci Startupu Creator ve spolupráci s agenturou DZT za použití nejmodernějších technologií. „Emma“ bude pracovat vedle úspěšně zavedených struktur marketingu turistické centrály. Díky spolupráci s „tradičními“ influencery se DZT v loňském roce podařilo dosáhnout 148 milionů zobrazení na sociálních sítích. Strategie oblasti umělé inteligence využívá technologické inovace, které sice nemohou nahradit osobní zážitky a v Německu, ale mohou pomoci optimalizovat plánovanou cestu poskytnutím kvalitních informací.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Uvedením Emmy jako virtuální influencerky jsme učinili další krok v naší digitální strategii. Aplikace umělé inteligence hrají důležitou roli při doplňování a technologické podpoře komunikace naší značky. V cestě za zákazníkem může „Emma“ působit jako spojnice ve fázi inspirace mezi potenciálními cestujícími a skutečnými, nezapomenutelnými zážitky v Německu.“
„Persona: Emma“ působí jako moderní, kosmopolitní Berlíňanka, která je v digitálním světě jako doma. Tato třicátnice se zálibou v technologiích a cestování spojuje lásku k novým technologiím s vášní pro cestování po této zemi. Na svém instagramovém kanálu @EmmaTravelsGermany inspiruje „Emma“ své fanoušky k cestám do Německa, doprovází je na jejich cestách a sdílí s nimi své zážitky zábavnou a poučnou formou. V dlouhodobém horizontu bude „Emma“ nejen poskytovat informace, ale také působit jako osobní společník na cestách a vytvářet personalizované cestovní trasy přizpůsobené individuálním zájmům uživatelů.
„Emma“ je sice pouze „digitální člověk“, plně vytvořený umělou inteligencí, ale díky pokročilým Deep-Learning algoritmům a Large Language modelům (LLM) dokáže komunikovat se svými fanoušky v rámci chatu ve více než 20 jazycích, včetně češtiny. Vývojáři doufají, že do konce roku bude tento virtuální asistent také schopný se napojit v reálném čase nejen k informacím na webu germany.travel, ale také k datům ze znalostního grafu DZT.
S projektem „Emma“ otevírá DZT novou kapitolu ve využívání umělé inteligence, která již ovlivňuje mnoho oblastí: ve spolupráci s mezinárodním cestovním ruchem, v komunikaci se zákazníky a v marketingu.
Při oslovování koncových spotřebitelů pomáhá umělá inteligence přesněji porozumět zákazníkům na míru jim vytvořit turistickou nabídku. Například chatbot s podporou umělé inteligence odpovídá na dotazy zákazníků na webových stránkách DZT nepřetržitě od roku 2020 a webová stránka DZT již nějakou dobu využívá umělou inteligenci také k inspiraci koncových zákazníků v oblasti imerzivních technologií, jako je virtuální realita, rozšířená realita a Smart Speaker aplikace.
V současné době využívá Německá turistická centrála aplikace umělé inteligence v každodenní práci. Existuje už totiž široká škála možných využití, zejména v oblasti marketingu. DZT využívá tyto aplikace při vývoji a realizaci digitálních marketingových nástrojů jako jsou obrázky a videa, ke generování textů, dále k překladům a při grafickém designu. Více uvidíte v krátkém videu: https://www.youtube.com/shorts/x0EMXhk60CM
Jan Pohaněl