Ač se to nezdá, tak letní prázdniny se blíží a velká část našich spoluobčanů se chystá na každoroční přesun k Jaderskému moři. Prý se i potvrdil fakt, že se covidovému viru v teple moc nedaří. Přesto ani Chorvaté nelení. Webovou platformu „Safe stay in Croatia“ (Bezpečný pobyt v Chorvatsku) představili ministryně cestovního ruchu a sportu Chorvatska Nikolina Brnjac a ředitel Chorvatského turistického sdružení Kristjan Staničić. Na tomto místě najdou všichni zájemci nebo zástupci cestovních kanceláří informace o tom, co „Safe stay in Croatia“ představuje, mohou získat bezpečnostní štítky a zaslat zpětnou vazbu.
Chorvatsko díky dobrým epidemiologickým podmínkám považovaly minulý rok cestovní kanceláře za bezpečnou destinaci. V tomto trendu hodlají Chorvaté pokračovat i v roce 2021. Kromě již známé značky Světové rady pro cestování a cestovní ruch (WTTC), Safe Travels, navrhli v této zemi národní značku s názvem „Safe stay in Croatia“, která je důležitým prvkem pro představení Chorvatska jako bezpečné a žádoucí destinace. Je to také pobídka pro všechny zúčastněné strany v cestovním řetězci, tedy od čerpacích stanic, přes trajekty a hotely, přístavy, soukromá ubytování, muzea po letiště k neustálému a přísnému dodržování epidemiologických opatření. „Během příprav na tento turistický rok, v němž bohužel pandemie stále trvá, jsme zařadili na první místo bezpečnost a zdraví našich spoluobčanů i hostů. Jedná se o projekt, ve kterém naše Ministerstvo cestovního ruchu a sportu Chorvatska podpořily přední turistická a profesní sdružení, která jsou součástí „Rady pro oživení a rozvoj cestovního ruchu, realizaci turistického roku 2021 a zdokonalení turistické nabídky“. S konkrétními hygienickými postupy jsme seznámili více než 200 000 subjektů v pohostinství a poskytovatelů služeb v cestovním ruchu,“ uvedla N. Brnjac a dodala, že je důležité zajistit, aby národní značka byla k dispozici všem zúčastněným stranám v cestovatelském řetězci. Propagační kampaň realizuje Chorvatské turistické sdružení. „Během března a dubna budeme informovat naše partnery v cestovním ruchu o našem projektu „Safe stay in Croatia“ na trzích v Německu, Rakousku, Itálii, Polsku, Velké Británii, České republice, Slovensku, Maďarsku, Francii a Nizozemsku. Kromě propagační části, která představuje Chorvatsko jako dobře připravenou a bezpečnou turistickou destinaci, má tato kampaň i vzdělávací charakter, protože chceme našim hostům představit protokoly a epidemiologická opatření, prováděná na všech úrovních, s cílem zajistit bezpečný a pohodlný pobyt v naší zemi,“ uvedl K. Staničić a dodal, že reklamní aktivity, mimo jiné i prostřednictvím videa, zájemci naleznou na on-line kanálech a sociálních sítích #SafeStayInCroatia a na nejčtenějších on-line portálech na těchto trzích. Zainteresovaná veřejnost, tedy všichni, kteří budou plánovat dovolenou v Chorvatsku od cestovních kanceláří po jednotlivce, budou moci vyhledat značku „Safe stay in Croatia“ prostřednictvím webové stránky www.safestayincroatia.hr. Naleznou tam příslušné informace o zdravotních a bezpečnostních protokolech v sedmi základních kategoriích, ale také informace o tom, jak jednat v případě podezření na COVID-19. „Uživatelé budou mít příležitost zanechat své dojmy prostřednictvím formuláře na webových stránkách, což je pro nás důležitá zpětná vazba, kterou budeme moci použít pro další vylepšení,“ uvedla ministryně N. Brnjac.