
Pokud přijedete do Zlína, ve kterém se od roku 1894 započalo s výrobou obuvi pod značkou Baťa, je téměř jisté, že vaše kroky zamíří i do továrního areálu z červených cihel. Zde se v uplynulých desetiletích vyráběla vycházková, společenská, pracovní i sportovní obuv dostupná širokému spektru zákazníků. Jak rostl zájem veřejnosti o baťovské boty, v areálu přibývaly nové haly, seřazené podle strohého geometrického rastru. V nich postupně nacházelo práci a uplatnění tisíce lidí. Rostla továrna, rostlo městečko Zlín, ve kterém Baťa postupně staví kolem továrního areálu pro své zaměstnance a jejich rodiny byty, školy, obchody, sportoviště, nemocnice …
Číst dál...

Se sportovním kolem na silnici se od boomu horských kol před 30 lety odvážil jen málokterý český cyklista. Jenže časy se mění a silniční cyklistika se vrací v podobě závodů, kondičního ježdění i cykloturistiky do Čech i na Moravu. Za tento slavný návrat dílem mohou čeští a slovenští cyklisté, kteří soutěží na nejlepších závodech světa, zlepšené povrchy asfaltových silnic, nové cyklostezky a ve velké míře také ohleduplnější řidiči aut, autobusů a náklaďáků. Důležitý je také skok v technologiích využívaných na konstrukci jízdních kol.
Číst dál...