Kvalita komunikace českých úřadů a veřejných institucí se alespoň někde rok od roku posouvá a zlepšuje. Napomáhají tomu i sociální sítě jako Facebook, Twitter a Instagram. Nejinak tomu je i ve Středočeské centrále cestovního ruchu (SCCR). Její instagramový profil @VisitCentralBohemia dokonce získal ocenění „Zlatý lajk roku 2021“. Pořadí ocenění „Zlatý lajk“ určuje spolek Kvalikom za podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR.

Již deset let podporují hypermarkety Globus skrze Českou federaci potravinových bank lidi, kteří nemají dost potravin. Takřka denně každý z patnácti hypermarketů odesílá do regionálních skladů bank výživu pro děti, mléčné výrobky, pečivo, vejce a ovoce a zeleninu. Zboží pak potravinové banky rozdělují mezi ty, kterým se vzhledem k jejich špatné finanční situaci jídla nedostává.

Soutěž vyhlašuje a titul „Vinařství roku“ uděluje Svaz vinařů České republiky ve spolupráci s Národním vinařským centrem, za významné podpory Vinařského fondu ČR, Jihomoravského kraje a města Brna. Slavnostní galavečer, tradičně z Brna kvůli protikoronavirovým opatřením sledovali diváci online. Titul absolutního vítěze získalo Vinařství SONBERK.

I přes nepříznivou situaci se destinační společnosti Českobudějovicko - Hlubocko v loňském roce dařilo. Iniciovala investice do infrastruktury cestovního ruchu ve výši 2,5 miliardy korun, podílela se na úspěšné letní kampani na podporu ubytovatelů a získala nejvyšší hodnocení. 

Počasí si s námi v posledních dnech zahrává. Déšť střídá sníh a plánovat výlety je poněkud složitější. Pokud se ale nepřízní počasí nenecháte odradit, máme pro vás tip na výlet ve středních Čechách, který skrývá i jedno malé překvapení pro děti.

 Lesy ČR a Vojenské lesy a statky ČR se důrazně ohrazují proti manipulativním a věcně nesprávným tvrzením Hnutí Duha z 28. ledna 2021. Tato tzv. ekologická organizace tvrdí, že boj s kůrovcovou kalamitou produkuje více CO2 než všechny automobily v zemi. Jde o účelovou dezinterpretaci statistických dat.

Punkevní jeskyně, CCRJM

Za naprostého utajení natáčel štáb nizozemské veřejnoprávní televize  NPO 1 loni v létě v České republice soutěžní reality show “Wie is de Mol?“ (v překladu „Kdo je zrádce?“). Sledovanost prvního dílu přesáhla poprvé v jednadvacetileté historii pořadu hranici tří milionů diváků. 

Tomáš Hejna má na svém kontě řadu knih. Vydavatelství Olympie mu začátkem letošního roku vydalo první díl trilogie 100 osobností na Kralupsku, Slánsku a Kladensku. Kniha je věnovaná zajímavým osobnostem vzpomínané části středních Čech. Byla také důvodem, proč jsme položili spisovateli několik otázek